Els diaris econòmics i les pàgines d’economia dels diaris generalistes destaquen avui aquestes notícies de Barcelona i la seva àrea:
Cinco Días: “El Ciadi obliga l’Argentina a pagar 200 milions a Agbar i Suez”. El tribunal d’arbitratge internacional que depèn del Banc Mundial ha resolt que l’estat argentí ha d’indemnitzar amb 225,69 milions de dòlars (un 200 milions d’euros) més interessos a les companyies Agbar, Suez i Interaguas. És el que considera que els correspon per haver resolt anticipadament els contractes de gestió de l’aigua a la ciutat de Santa Fe. Els fets es van produir durant la presidència de Néstor Kichnner.
Via Empresa: “Raima, la papereria més gran d’Europa”. L’empresa, nascuda el 1986 de la mà de Núria Raja i que factura 3 milions d’euros anuals, es vol convertir en la botiga de referència de Barcelona en el sector del paper.
Expansión: “Les plantes espanyoles de cotxes augmenten la producció tot i el dièsel i el Brexit”. Els grans centres productius sobreviuen a la tempesta perfecta del sector durant el 2018, diu el diari. A l’àrea de Barcelona, la producció de la planta de Seat a Martorell ha crescut un 4,3% (476.000 unitats més) i, en canvi, la de NIssan a Barcelona ha perdut un 5,6% de producció (84.000 unitats menys).
Expansión: “Call2World prepara una ronda de 500.000 euros i entre a pimes”. L’empresa de telecomunicacions amb seu a Barcelona, dedicada a l’estalvi en factures telefòniques ja tindria compromesa la meitat de l’import amb els seus socis actuals, entre els quals hi ha BStartup, Pedro Fontana, Dídac Lee i Emili Rousaud entre d’altres.
Cinco Días: “Atlantia es reserva posar un guardià al capdavant de les finances d’Abertis”. La presa del comandament d’Abertis per part de a italiana Atlantia s’està produint d’una manera més suau del que es preveia, segons el rotatiu. Tot i que després de l’OPA pactada amb ACS la concessionària catalana ja quedat fora de borsa i se n’ha reduït el consell d’administració, al quadre directiu a penes hi ha canvis i no hi ha ni rastre, de moment, dels italians. Però fonts de l’entorn de la concessionària de la família Benetton recorden que Atlantia manté el dret a nomenar un director general de finances.