A mesura que augmenta la presència de turistes a Barcelona, després de dos anys de pràctica desaparició del turisme internacional a causa de les restriccions derivades de la pandèmia -de fet, fins al juny del 2021 no van arribar creurers al port de Barcelona-, el debat sobre la conveniència de limitar l’arribada d’aquests vaixells a la capital del país es fa més viu. El 2019, abans del a pandèmia, es va assolir la xifra de 3,3 milions de creueristes.
Aquest dimarts, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha insistit en la necessitat de limitar el nombre diari de creueristes per tal de protegir el veïnat dels efectes mediambientals que provoca l’estada d’aquests grans vaixells. Una restricció que no convenç el seu soci de govern, el PSC, però tampoc el món empresarial. De fet, Foment del Treball ha titllat la proposta de Colau “d’ocurrència”, i ha assegurat que les navilieres fan grans esforços per assolir el nivell d’emissions neutres.
Poll MakerTambé s’ha sumat al debat el port de Barcelona de la mà del seu president, Damià Calvet, que ha dit que està obert a parlar de la qüestió però ha negat que hi hagi cap augment alarmant del nombre de creuers que arriben a la ciutat. El màxim responsable de l’autoritat portuària està disposat a participar en la taula que Colau vol que aplegui l’Ajuntament, la Generalitat i l’Estat per debatre sobre l’activitat creuerista i mirar si cal regular-la. Calvet creu, que el repte és “gestionar amb cura aquest actiu per treure-li el màxim profit per a l’economia, l’ocupació i la reputació de la ciutat, i fer-ho de forma sostenible”.
El port espera pecuperar el trànsit de passatgers de creuers
Sigui com sigui, el Port de Barcelona albira recuperar la plena activitat turística aquest curs. L’autoritat portuària ha informat aquest dimecres que calcula que assolirà la xifra de 800 creuers que atracaran a la capital catalana. D’aconseguir-ho, repetiria o, si més no, fregaria el nombre de vaixells que van desembarcar 875.514 turistes el 2019, l’any anterior a la irrupció de la Covid.