A mesura que augmenta la presència de turistes a Barcelona, després de dos anys de pràctica desaparició del turisme internacional a causa de les restriccions derivades de la pandèmia -de fet, fins al juny del 2021 no van arribar creurers al port de Barcelona-, el debat sobre la conveniència de limitar l’arribada d’aquests vaixells a la capital del país es fa més viu. El 2019, abans del a pandèmia, es va assolir la xifra de 3,3 milions de creueristes.

Aquest dimarts, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha insistit en la necessitat de limitar el nombre diari de creueristes per tal de protegir el veïnat dels efectes mediambientals que provoca l’estada d’aquests grans vaixells. Una restricció que no convenç el seu soci de govern, el PSC, però tampoc el món empresarial. De fet, Foment del Treball ha titllat la proposta de Colau “d’ocurrència”, i ha assegurat que les navilieres fan grans esforços per assolir el nivell d’emissions neutres.

Poll Maker

També s’ha sumat al debat el port de Barcelona de la mà del seu president, Damià Calvet, que ha dit que està obert a parlar de la qüestió però ha negat que hi hagi cap augment alarmant del nombre de creuers que arriben a la ciutat. El màxim responsable de l’autoritat portuària està disposat a participar en la taula que Colau vol que aplegui l’Ajuntament, la Generalitat i l’Estat per debatre sobre l’activitat creuerista i mirar si cal regular-la. Calvet creu, que el repte és “gestionar amb cura aquest actiu per treure-li el màxim profit per a l’economia, l’ocupació i la reputació de la ciutat, i fer-ho de forma sostenible”.

El port espera pecuperar el trànsit de passatgers de creuers

Sigui com sigui, el Port de Barcelona albira recuperar la plena activitat turística aquest curs. L’autoritat portuària ha informat aquest dimecres que calcula que assolirà la xifra de 800 creuers que atracaran a la capital catalana. D’aconseguir-ho, repetiria o, si més no, fregaria el nombre de vaixells que van desembarcar 875.514 turistes el 2019, l’any anterior a la irrupció de la Covid.

Més notícies
El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, en una imatge d'arxiu / ACN

Calvet accepta debatre sobre creuers però nega un “creixement alarmant”

Notícia: Calvet accepta debatre sobre creuers però nega un “creixement alarmant”
Comparteix
El president del Port defensa que el benefici que l'activitat creuerista genera en l'economia de Barcelona és "innegable"
Notícia: Calvet accepta debatre sobre creuers però nega un “creixement alarmant” - Mobile
Un creuer al port de Barcelona

Foment lamenta “l’ocurrència” de Colau de voler limitar els creuers

Notícia: Foment lamenta “l’ocurrència” de Colau de voler limitar els creuers
Comparteix
L'alcaldessa de Barcelona ha insistit en la necessitat de reduir l'impacte ambiental d'aquestes embarcacions sobre la ciutat i el veïnat
Notícia: Foment lamenta “l’ocurrència” de Colau de voler limitar els creuers - Mobile
Un creuer al port de Barcelona / APB

Colau insisteix en limitar creuers, ara per carta a Govern, Port i Foment

Notícia: Colau insisteix en limitar creuers, ara per carta a Govern, Port i Foment
Comparteix
L’alcaldessa de Barcelona ha demanat una taula de treball, després de llançar la idea a televisió
Notícia: Colau insisteix en limitar creuers, ara per carta a Govern, Port i Foment - Mobile

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Bea a maig 25, 2022 | 15:01
    Bea maig 25, 2022 | 15:01
    Els creues donen vida a Barcelona, com es nota que cobreu un sou fixe cada mes, si tinguéssiu que lluitar casa dia per salvar el més, aqui depenem del turista. Si Catalunya ja no té indústria, de que viurem? Es molt fàcil decidir. Penseu amb totom.
    • Icona del comentari de: Miguel Carrillo R. a maig 25, 2022 | 16:53
      Miguel Carrillo R. maig 25, 2022 | 16:53
      Barcelona sin cruceros y turistas, perdería un 60% de poder adquisitivo, lo hemos comprobado en tiempos de pandemia, ha sido una ciudad muerta económicamente y en movilidad. El turismo que conlleva una cadena o cascada de beneficios a todo el tejido empresarial de la ciudad.
  2. Icona del comentari de: Ignacio a maig 25, 2022 | 15:41
    Ignacio maig 25, 2022 | 15:41
    Parece razonable que se deba limitar a la capacidad de la ciudad. A la vez que poner unas tasas elevadas que paguen el coste municipal de limpieza y seguridad. A cambio se podría dar acceso gratuito a museos y eventos culturales. Sencillo
  3. Icona del comentari de: Miguel Carrillo R. a maig 25, 2022 | 16:52
    Miguel Carrillo R. maig 25, 2022 | 16:52
    Barcelona sin cruceros y turistas, perdería un 60% de poder adquisitivo, lo hemos comprobado en tiempos de pandemia, ha sido una ciudad muerta económicamente y en movilidad. El turismo que conlleva una cadena o cascada de beneficios a todo el tejido empresarial de la ciudad.
    • Icona del comentari de: Jofre Sivillà Balaguer a maig 25, 2022 | 23:01
      Jofre Sivillà Balaguer maig 25, 2022 | 23:01
      Els turistes no representen ni de bon troç el 60% del poder adquisitiu. Durant la pandèmia el vam perdre perauè moltes de les feines no essencials (en que la major part serveixen els residents de l'àrea metropolotana) es van deixar de fer, a la vegada els consumidors van reduï molt el seu consum de bèns i serveis bàsics. El turisme és una part important de l'economia, però, la part majoritària continuen sent els residents.
  4. Icona del comentari de: Angel Gil a maig 25, 2022 | 17:07
    Angel Gil maig 25, 2022 | 17:07
    Per Deu, no la voteu mes !
  5. Icona del comentari de: Campiki a maig 31, 2022 | 08:27
    Campiki maig 31, 2022 | 08:27
    Entenc que hi hagi ingressos que depenguin del turisme. Però aquest turisme de masses és totalment desproporcionat per a la ciutat. Proposo tenir creuers, però menys i regulats, perquè Barcelona, especialment el centre, torni a ser dels seus ciutadans i no dels turistes.

Nou comentari

Comparteix