Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Proposta per convertir la Fira en una estació metropolitana d’autobusos
  • CA

La plataforma per a la Promoció del Transport Públic (PTP) vol que l’Acord Fira-Ajuntament per transformar i obrir el recinte de Montjuïcs’aprofiti per encabir a part dels pavellons en una gran estació metropolitana d’autobusos. En aquest sentit, l’organització suggereix que “els Palaus del Teixit i de la Metal·lúrgia podrien convertir-se en una excel·lent estació d’autobusos intermodal”.

L’Ajuntament i la Fira de Barcelona van presentar un acord fa ara un mes perquè en l’espai ara ocupat pels pavellons es construeixin 500 pisos socials i sis equipaments. En aquest context, la PTP defensa que “Barcelona necessita grans intercanviadors per als autobusos metropolitans”. En aquest sentit, proposa que es creï una estació intermodal per a “cadascuna de les quatre principals vies d’accés de la ciutat: Meridiana, Diagonal, Gran Via sud i Gran Via nord”, indica.

L’entitat planteja que dos pavellons de la Fira prestin servei per cobrir el corredor de la Gran Via sud. addueix que “la conversió dels pavellons en estació d’autobusos seria una opció molt més econòmica i immediata que la construcció d’una estació intermodal 100% subterrània” a Barcelona. A més, argumenta que “aquest emplaçament garanteix la intermodalitat amb les línies 1, 3 i 8 del metro”. De cara a futur, apunta que l’ubicació també és idònia per garantir una connexió amb el futur perllongament del tramvia, que permeti alhora descongestionar de trànsit el tram central de la Gran Via.

Proposta de la PTP per reconvertir part de la Fira en una estació intermodal d'autobusos / PTP
Proposta de la PTP per reconvertir part de la Fira en una estació intermodal d’autobusos / PTP

La PTP sosté que és una “assignatura pendent” i recalca que haurien de servir per connectar tant amb municipis limítrofs i de les rodales com d’altres zones de Catalunya”. Creu que, de prosperar la seva demanda, es contribuiria a “fer créixer el servei sense congestió”.

Molt millor a Madrid

La plataforma qualifica les tres estacions d’autobusos existents a Barcelona (Fabra i Puig, Sants i l’estació del Nord) com a “limitades”. També opina que “presenten algun inconvenient que en limita el seu ús”.

L’organització contraposa al cas de Barcelona la infraestructura de què estan dotats els autobusos de Madrid, que defineix “d’alta qualitat”. En aquest sentit, assenyala que la xarxa de la capital espanyol compta “amb excel·lents connexions amb el Metro, connectades amb eficàcia a la xarxa viària d’alta capacitat i capaces de rebre dos autobusos per minut, tot permetent les operacions de càrrega i descàrrega de forma àgil, així com el necessari estacionament d’autobusos”.

Més notícies
L'activista Carles Prieto va ser el primer president de la FAVB / Jordi Play
Carles Prieto: “Barcelona expulsa gent des dels Jocs Olímpics”
Notícia: Carles Prieto: “Barcelona expulsa gent des dels Jocs Olímpics”
Comparteix
ENTREVISTA | El primer president de la FAVB analitza com han canviat el moviment veïnal i les alcaldies de Barcelona
Manifestants oposats a la guerra llueixen banderes d'Ucraïna a la plaça Catalunya / Carola López (ACN)
Les tres demandes del moviment ‘No a la guerra’, que torna a Barcelona
Notícia: Les tres demandes del moviment ‘No a la guerra’, que torna a Barcelona
Comparteix
Aturem la Guerra, artífex de les manifestacions multitudinàries contra la invasió de l'Iraq, urgeix que els governs actuïn per evitar una escalada militar "de proporcions devastadores"

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Anònim a març 01, 2022 | 22:37
    Anònim març 01, 2022 | 22:37
    Mai s'ha dit "palau del teixit" .... és el Palau del Vestit de la Expo 1929.
  2. Icona del comentari de: Carles Sangis a març 01, 2022 | 22:40
    Carles Sangis març 01, 2022 | 22:40
    La sortida bus soterrada per on passaria? Hi ha el túnel viari i el del Carrilet. Aquest projecte és una xorrada. I és el tereny de l'antic Palau del Vestit, no del teixit, del qual només queda la columnata. Un perogrullada de projecte.
  3. Icona del comentari de: JordiP a març 01, 2022 | 23:51
    JordiP març 01, 2022 | 23:51
    No sé si es tracta d'un projecte verosímil o d'una altre xapussa. N'estic tan fart de mirar-me projectes absurds que ni tan sols llegiré l'article. El que sí és cert s que una estació d'autobusos en una urbs de la dimensió barcelonesa no ha d'estar en un racó del terme municipal sinó bén endins de la trama urbana, i ha de compartir espai amb estacions de metro, xarxa d'autobusos i taxis. En aquest país es vanamuntegant serveis i vies i sistemes de comunicació amb un absolut desordre. Tot es fa en funció de les necessitats del preboste de torn. El presi de la Diputació es va construir la dita "Autopista del Marqués" per anar a ca seva a l?Ametlla del Vallés. RENFE planta les estacions allà on li peta, i el metro va fent línies les quals estacions mai queden a menys de dos-cents metres de qualsevol altre línia. Intermodalitat? Sí, total: cadascú amb el seu cotxe. Com deia l'Unamuno, en aquest país, de cada deu caps, nou embesteixen i una pensa. "Lejos de nosotros la peligrosa novedad de discurrir".
  4. Icona del comentari de: JordiP a març 01, 2022 | 23:54
    JordiP març 01, 2022 | 23:54
    Però no patiu. En faran pisos. I en treuran una pasterada. Una important mossegada de la qual es predrà per la plèiade de butxaques que s'aproparàn, àmpliament obertes, a les generoses fonts de dinerons que vessaran un llaminer cabal de felicitat.
  5. Icona del comentari de: Santi Marquès a març 02, 2022 | 12:59
    Santi Marquès març 02, 2022 | 12:59
    I la sortida del busos cap a Gran Via? hi ha dos túnels: el viari i el del Carrilet ..... qui ha tingut aquesta idea s'ha quedat "calvo".

Respon a Santi Marquès Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa