La plataforma per a la Promoció del Transport Públic (PTP) vol que l’Acord Fira-Ajuntament per transformar i obrir el recinte de Montjuïcs’aprofiti per encabir a part dels pavellons en una gran estació metropolitana d’autobusos. En aquest sentit, l’organització suggereix que “els Palaus del Teixit i de la Metal·lúrgia podrien convertir-se en una excel·lent estació d’autobusos intermodal”.
L’Ajuntament i la Fira de Barcelona van presentar un acord fa ara un mes perquè en l’espai ara ocupat pels pavellons es construeixin 500 pisos socials i sis equipaments. En aquest context, la PTP defensa que “Barcelona necessita grans intercanviadors per als autobusos metropolitans”. En aquest sentit, proposa que es creï una estació intermodal per a “cadascuna de les quatre principals vies d’accés de la ciutat: Meridiana, Diagonal, Gran Via sud i Gran Via nord”, indica.
L’entitat planteja que dos pavellons de la Fira prestin servei per cobrir el corredor de la Gran Via sud. addueix que “la conversió dels pavellons en estació d’autobusos seria una opció molt més econòmica i immediata que la construcció d’una estació intermodal 100% subterrània” a Barcelona. A més, argumenta que “aquest emplaçament garanteix la intermodalitat amb les línies 1, 3 i 8 del metro”. De cara a futur, apunta que l’ubicació també és idònia per garantir una connexió amb el futur perllongament del tramvia, que permeti alhora descongestionar de trànsit el tram central de la Gran Via.
La PTP sosté que és una “assignatura pendent” i recalca que haurien de servir per connectar tant amb municipis limítrofs i de les rodales com d’altres zones de Catalunya”. Creu que, de prosperar la seva demanda, es contribuiria a “fer créixer el servei sense congestió”.
Molt millor a Madrid
La plataforma qualifica les tres estacions d’autobusos existents a Barcelona (Fabra i Puig, Sants i l’estació del Nord) com a “limitades”. També opina que “presenten algun inconvenient que en limita el seu ús”.
L’organització contraposa al cas de Barcelona la infraestructura de què estan dotats els autobusos de Madrid, que defineix “d’alta qualitat”. En aquest sentit, assenyala que la xarxa de la capital espanyol compta “amb excel·lents connexions amb el Metro, connectades amb eficàcia a la xarxa viària d’alta capacitat i capaces de rebre dos autobusos per minut, tot permetent les operacions de càrrega i descàrrega de forma àgil, així com el necessari estacionament d’autobusos”.