S’acaba la vaga de taxis després d’una votació molt ajustada

La protesta ha quedat desconvocada i els taxis deixen la Gran Via i tornen a treballar des de les 6 del matí

S’ha acabat la vaga de taxistes de Barcelona. Després d’una jornada tensa i accidentada –amb la dimissió del comitè de vaga i especialment la retirada sorollosa del líder de la revolta, Tito Álvarez– el ‘sí’ al decret pactat ha guanyat en una votació que ha durat hores.

La diferència entre el ‘sí’ i el ‘no’ ha sigut de només 331 vots: 2.508 taxistes han votat per la fi de la protesta i 2.177 preferien mantenir-la. Hi ha hagut 19 vots en blanc i 3 nuls. El cens era de 14.500 conductors, de manera que han votat un 32,44% dels que podien fer-ho.

Un moment del recompte de vots dels taxistes per decidir si acceptaven el decret dels VTC pactat amb Territori i l'AMB / ACN

Un moment del recompte de vots dels taxistes per decidir si acceptaven el decret dels VTC pactat amb Territori i l’AMB / ACN

El recompte s’ha acabat poc abans de dos quarts de dues de la matinada. El portaveu del col·lectiu, Patxi –un membre del comitè de vaga que ha continuat provisionalment en el càrrec per no quedar-se sense una cara visible– ha advertit que “els resultats són molt ajustats” i que “la gent n’ha de ser conscient”. Tot i insistir que aquesta vegada els taxistes –els que han votat que ‘sí’– volen “creure en l’administració” recorda que fins ara hi ha hagut “massa punyalades per l’esquena”, en referència al fet que consideren que després de la vaga del juliol no va canviar res i l’activitat dels VTC ha continuat com sempre fins ara.

Sigui com sigui, de moment el Govern i l’AMB reben “un vot de confiança” i dimarts que ve s’aprovarà el decret de la Generalitat que marca que a partir d’ara els serveis de VTC s’hauran de precontractar amb un marge mínim de 15 minuts i, en el cas de Barcelona, pel reglament de l’AMB i amb l’aval del decret, serà d’un hora.

El problema ara serà, definitivament, la reacció dels conductors i les empreses de VTC, que ja han amenaçat de mantenir la protesta a la Diagonal –on ja ocupen quatre carrils– i d’acudir als tribunals contra el decret i demanar una indemnització milionària a l’administració per limitar la competència.

 

Més informació

Comentaris

    Ovidj 24/01/2019 10:38 am
    Els taxis buits no tindríen que circular, si no van a recollir algú. Tindríen que estar en parades fixades a on agafar-los o trucar-los per telefon. Així es fa a Cordoba, per exemple, i funciona.

Nou comentari