“No marxarem, en tot cas ens faran fora”, diu la principal flota de VTC de Barcelona

"Per què ens ha de regular el taxi?", pregunta Fernando Gatel, director general de Vector Ronda

El preacord d’ahir entre el comitè de vaga dels taxistes, Territori i l’AMB no ha posat fi a la guerra de les VTC i el taxi sinó que ha obert un nou capítol. Quan encara no està clara la decisió que prendrà l’assemblea de taxistes –que avui votarà amb urnes–, la tensió cada cop puja més a l’altre bàndol. Els conductors i les empreses de VTC estan indignades amb el decret que vol tirar endavant la Generalitat –que implica quinze minuts de precontractació que a Barcelona l’AMB pot ampliar fins a una hora– i no pensen marxar de la Diagonal, on ocupen quatre carrils amb els seus cotxes.

Avui els ha visitat Fernando Gatel, el director general de Vector Ronda, la principal  flota de VTC de Barcelona, que treballa a través de la plataforma digital de Cabify. Contràriament al que va dir ahir a la nit, en calent, la directora de regulació global de Cabify, Marta Plana, i el president d’Unauto a Catalunya, Josep Maria Goñi, de moment no pensen retirar-se.

“Seguirem estant aquí, seguirem donant aigua, no tirarem pedres”, ha dit Gatel, en referència al contrast entre el servei de confort de què presumeixen els VTC i les mobilitzacions violentes d’alguns dels taxistes aquests dies. 

“Estem donant feina a prop de 4.000 persones, és una vergonya on estem arribant, és una vergonya que els polítics ens facin fora de Barcelona”, ha afegit.

I s’ha mostrat bel·ligerant amb el decret. “Ni una hora, ni quinze minuts, ni cinc minuts. Per què ens ha de legislar el taxi? És una vergonya que en un moment com aquest els únics que estiguin legislant siguin una part del sector. S’han reunit amb les empreses, s’han reunit amb el taxi, amb les patronals, ningú s’ha reunit amb els treballadors, ni Ada Colau, ni el conseller de Territori han vingut aquí a donar la cara i a parlar amb els treballadors que són aquí [en la protesta de la Diagonal]. Aquesta gent només vol treballar, i no els deixen, els tiren pedres, els amenacen, els pinten els cotxe. Sembla mentida, defensem els manters, defensem els refugiats i els treballadors, què?”, s’ha queixat.

També ha puntualitzat que “Cabify no ha dit que vulgui marxar de Barcelona, una altra cosa és que els facin fora els polítics, que els faci fora la regulació. Si al final realment ens regulen i ens diuen que el client s’ha d’esperar 15 minuts, què farem? El client estarà 15 minuts esperant? No pot ser. Posarem portes al camp?”, ha continuat.

Sobre la protesta a la Diagonal, ha dit que “els cotxes no marxaran si no hi ha una solució”. I aquesta solució passaria “per una taula de diàleg, una taula del transport, i que es legisli si és que s’ha de legislar”. “Ja estem regulats, les VTC d’Espanya són les més regulades de la UE, és fals que no tinguem assegurances de responsabilitat civil, és fals que no tinguem targetes de transports legals, és fals que els treballadors siguin autònoms. Hi ha algú aquí que no el tinguem contractat i no li paguem la seguretat social? Paguem IVA, IRPF, Seguretat Social, estan explicant mentides”, ha sentenciat.

Més informació

Nou comentari