El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, planta cara a la proposta de limitar el nombre diari de creuers a la capital catalana com va suggerir divendres l’alcaldessa Ada Colau a RTVE. La líder dels comuns, que dimecres va anunciar que optaria a la reelecció a les eleccions de 2023, va deixar caure que voldria restringir el nombre de vaixells turístics que atraquen a la ciutat com ha fet la ciutat de Palma fa tres setmanes. Com ja va fer amb la polèmica rebaixa de la T-Usual, l’alcaldessa no ha llançat la proposta en una reunió institucional sinó per sorpresa durant una entrevista a televisió.

Calvet ha remarcat que els creuers generen un “benefici indiscutible” per a Barcelona en termes econòmics i d’imatge. En una roda de premsa aquest dilluns, recollida per Europa Press, el màxim responsable de l’Autoritat Portuària de Barcelona ha respost als periodistes que aquestes naus aporten 1.000 milions d’euros anuals de facturació i generen 9.000 llocs de treball directes.

El dirigent català també ha assegurat que el Port “no minimitza ni amaga” els factors negatius dels creuers, com la contaminació o una massificació puntual en zones de la ciutat properes al mar. Tot i així, recorda que el creuerista fa una despesa mitjana de 230 euros per persona i dia, molt més que els 70 que gasta el visitant estàndard de la ciutat. “És un turista de molt valor afegit”, ha advertit. A més, ha retret a Colau la incoherència de voler limitar aquest públic quan la ciutat acaba de crear un al·licient turístic amb l’obertura comercial en diumenge de maig a setembre.

Barcelona és el primer port d’Europa en escales de creuers i ja en registra més de 800. De fet, els creuers ja suposen el el 10,6% de tràfic de la infraestructura catalana. El Port preveu una recuperació rècord del sector, que enguany ja recuperaria tot el volum d’escales que feia el 2019 abans de la pandèmia. Per a Calvet, aquesta capitalitat aporta “reputació” internacional a Barcelona, encara que pugui tenir efectes col·laterals com aglomeracions a les icones turístiques els dies d’estiu que coincideixen molts vaixells alhora. Aquest darrer cap de setmana, per exemple, n’hi havia una dotzena de simultanis.

El gener de 2018 Ajuntament i Port ja van firmar un acord sobre la política de creuers a la ciutat, que comportava limitar a un màxim de 7 les terminals i concentrar-les al Moll Adossat –més allunyat de Ciutat Vella que el del World Trace Center–. També incloïa obrir al públic diversos espais del Port Vell, per exemple el moll dels pescadors. En aquest sentit, Calvet ha reivindicat que el Port ja “està complint” amb les seves promeses i s’està obrint a la ciutadania. També ha tret pit d’un “treball constant” amb Turisme de Barcelona, òrgan público-privat liderat pel consistori, sobre la ràpida distribució dels creueristes desembarcats amb busos llançadora del Port.

Pel que fa a les emissions, ha defensat que el Port està “completament desacoblat” del problema de la contaminació a Catalunya perquè només suposa el 0,7% dels gasos d’efecte hivernacle. Els creuers no poden emetre més d’un 0,1% d’òxids de sofre mentre són al moll, un percentatge més exigent del que marca la llei com a llindar i el que recomana l’OMS per a la salut pública. Al conjunt de les emissions d’òxid de nitrogen a Catalunya, els creuers representen el 0,73%, així com el 0,23% de les partícules contaminants al país, ha dit.

Més notícies
L'MSC Grandiosa, fent escala a Barcelona el 2021 / Jordi Pujolar / ACN

Colau vol limitar el nombre de creuers que arriben a Barcelona

Notícia: Colau vol limitar el nombre de creuers que arriben a Barcelona
Comparteix
L'alcaldessa planteja imitar Palma, on s'han restrigit els vaixells turístics a tres al dia
Notícia: Colau vol limitar el nombre de creuers que arriben a Barcelona - Mobile
Un creuer al Port de Barcelona, que confia recuperar la plena activitat turística aquest 2022 / Dick Elbers

El Port de Barcelona recupera enguany tots els creuers d’abans de la Covid

Notícia: El Port de Barcelona recupera enguany tots els creuers d’abans de la Covid
Comparteix
L'auroritat portuària estima que tornarà a assolir els 800 vaixells que van atracar-hi el 2019
Notícia: El Port de Barcelona recupera enguany tots els creuers d’abans de la Covid - Mobile
Gala Pin, en una imatge d'arxiu / Europa Press

Gala Pin compara el turisme de creuers amb una “plaga de llagostes”

Notícia: Gala Pin compara el turisme de creuers amb una “plaga de llagostes”
Comparteix
La regidora de Ciutat Vella també carrega contra Elisenda Alamany, de la qual diu que el seu "protagonisme" és "un problema que ara es trobarà ERC"
Notícia: Gala Pin compara el turisme de creuers amb una “plaga de llagostes” - Mobile
El creuer Aida Nova realitzant una operativa de subministrament de GNL al Port de Barcelona / Port de Barcelona

De Barcelona al món: ruta en creuer durant 119 dies

Notícia: De Barcelona al món: ruta en creuer durant 119 dies
Comparteix
MSC Cruceros planteja un viatge "únic a la vida", que passa per 52 destins i 31 països
Notícia: De Barcelona al món: ruta en creuer durant 119 dies - Mobile

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Joan a maig 23, 2022 | 17:45
    Joan maig 23, 2022 | 17:45
    Valor indiscutible per a qui? Aquest senyor vendria als seus per unes pessetes i poder remenar cireres
  2. Icona del comentari de: Fran BCN a maig 23, 2022 | 18:58
    Fran BCN maig 23, 2022 | 18:58
    El.comunisme, prohibir, limitar, regular, multar, endurir, i....emprenyar al ciutadà això ho fan perfecte
  3. Icona del comentari de: Llam de rellam a maig 23, 2022 | 23:05
    Llam de rellam maig 23, 2022 | 23:05
    Prohibir-ho tot, crear atur i pobressa sempre però, donar solucions i crear llocs de treball de qualitat, els comuns cap ni un. Ara be, omplir d'amics l'ajuntament per mantenir vots captius, això si que ho saben fer molt be.
  4. Icona del comentari de: miquel puigpelat a maig 24, 2022 | 08:47
    miquel puigpelat maig 24, 2022 | 08:47
    Ja és hora de que algú li planti cara a aquesta destructora de la capital de Catalunya. A les properes eleccions municipals, espero que la gent n'hagi après.
  5. Icona del comentari de: Català a maig 24, 2022 | 08:47
    Català maig 24, 2022 | 08:47
    La Colau deu voler que els creuers vagin a atracar al port de Madrid.
  6. Icona del comentari de: JordiP a maig 24, 2022 | 10:53
    JordiP maig 24, 2022 | 10:53
    Diu que "l'Ermitage està descartat perquè era una maniobra especulativa d'un fons voltor". Òndia! Però, aquesta "senyora" està encegada per la ideologia o qué? És que aquesta mena de pseudopolítics vividors i rèmores no sap fer-se seva ina idea cultural interessant i negociar-la imposant les seves condicions? Ah, no. El que s'ha de fer és posar totes les pegues imaginables per acabar "descartant" la proposta. Esmentant la especulació, els fons voltor, la contaminació, la sostenibilitat i la pau urbana ja en té prou per a governar? A part d'inútil, com està demostrant després de set anys d'alcaldesa, demostra una incapacitat de veure cap el futur. No volem més aquesta alcaldesa ruinosa, derrotista i pueblerina. Que se'n vagi i que s'emporti la seva còmplice Sanz.
  7. Icona del comentari de: JordiP a maig 24, 2022 | 10:58
    JordiP maig 24, 2022 | 10:58
    A més, les dues vegades que ha aferrat la vara ha estat per circumstàncies alienes a la pràctica electoral simple i transparent. Conscient o no, protagonista o no, el fet que sempre ha guanyat fent trampes. I havent jurant que mai entraria en política, es defineix perfectament com una "advenediza".

Nou comentari

Comparteix