L’Ajuntament de Barcelona posarà en pràctica una prova pilot a partir del 21 de març per limitar l’horari en què es permetrà la distribució de mercaderies dins de la superilla de Sant Antoni. El consistori ha anunciat que la càrrega i la descàrrega s’haurà de condensar entre 9.30 i 16.00 hores a partir del pròxim dilluns.
Per tal de poder lliurar les mercaderies, caldrà confirmar l’operació a través de l’aplicació SPRO. Es tracta d’una prova pilot per fer compatible per a tothom l’ús de l’espai públic, defensa l’Ajuntament. S’aplicarà al carrer Comte Borrell entre Floridablanca i Manso i al carrer Tamarit de Comte d’Urgell a Viladomat.
El consistori sosté que la nova regulació té l’objectiu de reduir el nombre de vehicles en els moments de més presència de persones al carrer, per millorar la convivència i la seguretat, apunta el govern municipal de comuns i socialistes. El nou model flexibilitza els usos per optimitzar l’espai públic.
Fora de l’horari habilitat no estarà permès l’aparcament de vehicles en aquest àmbit concret, però hi haurà disponibles places d’Àrea DUM (Distribució Urbana de Mercaderies) a l’entorn de la Superilla (carrers de Viladomat, Floridablanca, Comte d’Urgell i Manso) amb l’horari habitual de ciutat per a la càrrega i la descàrrega de 08.00 a 20.00 h. El repartiment de mercaderies amb bicicletes, cicles de càrrega o a peu estarà permès a qualsevol hora.
La superilla de Sant Antoni és un model que el govern d’Ada Colau aspira a reproduir al llarg de l’Eixample. El projecte de superilla del districte es va aprovar de forma inicial el febrer passat i el govern vol accelerar el procediment per implatar-lo abans de les eleccions de 2023. La pressa que els comuns es volen donar no satisfà a la Cambra de la Propietat Urbana, que troba irregular que la licitació de les obres ja estigui en marxa quan encara no s’ha ratificat de forma definitiva el projecte. L’organització de propietaris ha instat al Síndic de Greuges de Barcelona a actuar contra l’actuació de l’Ajuntament, que considera il·legal.