Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El PP considera un “suïcidi econòmic” instal·lar un peatge a Barcelona

Serà un “suïcidi econòmic”. Aquest és el pronòstic que fa el grup municipal del PP a l’Ajuntament de Barcelona si en el futur s’instal·la un peatge urbà a l’entrada de la capital catalana. Els populars consideren que aquesta mesura és populista i afirma que no es pot proposar un peatge sense que hi hagi “alternatives reals per a la transició del vehicle privat al transport públic“.

“La pressió fiscal que pateix la ciutadania de Barcelona i l’àrea metropolitana és insuportable”, detalla el president del grup municipal, Josep Bou, que afirma que Barcelona és la ciutat amb els impostos més elevats de les grans ciutats espanyoles. Així mateix, ha considerat que repercutiria negativament a la facturació dels comerços. De fet, Bou ha assegurat que l’executiu municipal “està matant el comerç de la ciutat”.

“Els barcelonins ja estan pagant suficient, Colau i el PSC ja tenen imposat un peatge de facto, perquè quan les persones arriben a Barcelona estan obligades a deixar el cotxe als aparcaments de pagament o a zones verdes i blaves”, ha dit el portaveu del PP a l’Ajuntament, Óscar Ramírez, que considera que Colau té una obsessió persecutòria contra el vehicle privat.

“Hem d’estudiar la mesura”, diu Colau

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, aposta per analitzar en profunditat la proposta d’instal·lar un peatge urbà a les entrades de Barcelona, com han reclamat diverses organitzacions socials i ecologistes. “Hem d’estudiar la mesura”, ha afirmat, en una entrevista al programa Cafè d’Idees de La2 i Ràdio4. Colau no ha volgut posar una xifra a la taxa que s’hauria de pagar per accedir a l’interior de la capital catalana, com si van fer les entitats impulsores de la iniciativa, que consideren que quatre euros és el raonable.

“Tenim nivells de contaminació inassumibles, moren milers de persones a l’any per contaminació, a les escoles això afecta el nivell cognitiu dels nens i hem de defensar la salut”, ha defensat Colau. “Més de la meitat dels cotxes que circulen a Barcelona, que són 1,6 milions al dia, entre el 55% i el 60% ve de fora de la ciutat”, ha xifrat l’alcaldessa. “Ens encanta que vinguin de fora de la ciutat, però això ha de ser sostenible i s’ha d’incentivar que vinguin compartint cotxe o en transport públic”, ha considerat.

Colau ha aprofitat un cop més per defensar la Zona de Baixes Emissions (ZBE), que prohibeix la circulació dels cotxes sense dret a distintiu ambiental -els més contaminants-, “però no és suficient“, ha dit la mateixa Colau, i cal anar més enllà. Per això ha demanat a la Generalitat que acceleri la mesa entre administracions -“va lenta”, ha opinat-, on hi és present Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), per impulsar la implementació de més mesures per frenar la contaminació que genera el trànsit rodat, que és la que més afecta els veïns i veïnes de la capital, ha dit Colau.

El 51% de la gent, a favor

Un peatge urbà de Barcelona pot tenir més acceptació de la prevista. Una enquesta professional encarregada per grups ecologistes a Gesop revela que hi hauria un suport de fins al 51% a la imposició d’una taxa anticontaminació, el que es coneix com un peatge urbà per als qui accedeixen a la capital en vehicle privat. És una majoria per la mínima, però superior a la percepció que es tenia sobre aquesta contundent mesura, que per ara l’Ajuntament de Barcelona no es planteja oficialment. L’enquesta s’ha fet a una mostra representativa de 800 persones de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), a qui s’ha preguntat per una taxa d’almenys dos euros. Una cinquena part creu que haurien de ser 5 euros perquè resulti dissuasiva i un 10,5% considera que s’haurien de pagar 10 euros per entrar a Barcelona en cotxe o moto.

D’altra banda, les entitats impulsores, com són la Plataforma per la Qualitat de l’Aire, l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, Ecologistes en Acció de Catalunya, Eixample Respira, Bicicleta Club de Catalunya, la Xarxa per la Justícia Climàtica, Catalunya Camina i l’Associació de Prevenció d’Accidents de Trànsit, creuen que cal fixar un tribut diari de 4 euros al dia. S’aplicaria per aquells que circulin entre les 7 hores del matí i les 20 hores del vespre. A més, proposen 10 dies de gràcia a l’any on no es pagaria. No haurien de costejar la taxa aquells cotxes on hi vagin més de tres ocupants, defensen. Passaria el mateix amb aquells que acreditin ingressos baixos, inferiors al doble de l’IPREM –13.896,48 euros l’any aquest 2022-.

Els impulsors afirmen que la mesura suposaria un guany econòmic de 370 milions d’euros. Un ingrés a les arques públiques que, consideren, hauria d’anar destinat a la mobilitat activa i el transport públic, mentre que un 10% s’hauria de reservar per a la sanitat pública.

Més notícies
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, en una imatge d'arxiu / ACN

Colau: “Hem d’estudiar la mesura del peatge a Barcelona”

Notícia: Colau: “Hem d’estudiar la mesura del peatge a Barcelona”
Comparteix
L'alcaldessa creu que cal aplicar més mesures per reduir el trànsit, a part de la Zona de Baixes Emissions (ZBE), que considera insuficient
Notícia: Colau: “Hem d’estudiar la mesura del peatge a Barcelona” - Mobile
Contaminació a Barcelona, en una imatge d'arxiu / ACN

ENQUESTA | Estàs a favor d’un peatge urbà a Barcelona?

Notícia: ENQUESTA | Estàs a favor d’un peatge urbà a Barcelona?
Comparteix
El 51% de la població està a favor de la mesura i veu bé cobrar dos euros al dia, segons una enquesta
Notícia: ENQUESTA | Estàs a favor d’un peatge urbà a Barcelona? - Mobile
Contaminació a Barcelona, en una imatge d'arxiu / Europa Press

El 51% de la població estaria a favor d’un peatge urbà a Barcelona

Notícia: El 51% de la població estaria a favor d’un peatge urbà a Barcelona
Comparteix
Una enquesta de GESOP a 800 persones de l'Àrea Metropolitana dibuixa una bona acceptació d'una taxa de 2 euros
Notícia: El 51% de la població estaria a favor d’un peatge urbà a Barcelona - Mobile
Túnel de Vallvidrera / Wikimedia Commons

Dos nous radars per controlar la velocitat als túnels de Vallvidrera

Notícia: Dos nous radars per controlar la velocitat als túnels de Vallvidrera
Comparteix
Es preveu que no comencin a multar fins a l'octubre de 2023, com a molt aviat
Notícia: Dos nous radars per controlar la velocitat als túnels de Vallvidrera - Mobile

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Per una vegada tenen raó a maig 20, 2022 | 15:19
    Per una vegada tenen raó maig 20, 2022 | 15:19
    El PP i qualsevol amb dos dits de front.
  2. Icona del comentari de: Comuns = càncer de catalunya a maig 20, 2022 | 15:20
    Comuns = càncer de catalunya maig 20, 2022 | 15:20
    A sobre peatge a les entrades de barcelona, no per anar al centre per exemple. Es demencial tot això.
  3. Icona del comentari de: Ricard a maig 20, 2022 | 16:18
    Ricard maig 20, 2022 | 16:18
    El suicidi econòmic és pagar impostos als castellans.

Nou comentari

Comparteix