Dos nous radars s’instal·laran al túnels de Vallvidrera. El Servei Català del Trànsit ha informat aquesta setmana que es preveu que les càmeres per controlar que no s’infringeixi el límit de velocitat entrin en funcionament abans que acabi el 2023. El procés de licitació per adquirir els radars just ha començat i i les obres han de començar a la tardor.
Trànsit pressuposa una despesa de 337.630 euros dels nous radars. Les càmeres començaran a funcionar i a multar l’octubre de 2023, com a molt aviat, ha informat betevé. Es situaran en els dos sentits de la marxa i es col·locaran al primer tram a banda i banda del túnel. La velocitat màxima permesa en el tram és de 80 quilòmetres per hora.
Els túnels de Vallvidrera ja estan controlats per tres radars que supervisen la velocitat dels vehicles que hi circulen. Els túnels cobreix un tram de dos quilòmetres i mig de la C-16, que connecten Barcelona amb Sant Cugat del Vallès a través del parc natural de Collserola. És una via ràpida de peatge d’accés a Barcelona.
Pla de radars 2022-2023
Els túnels de Vallvidrera no són l’únic punt de la xarxa viària on s’instal·laran nous radars. S’ha programat reposar 12 radars puntuals ubicats a la B-23, AP-7, C-31 sud, C-32 sud, B-20 i C-33, segons ha detallat Trànsit aquesta setmana.
L’operació per canviar les càmeres suposarà un cost de 2,59 milions d’euros. Es renovaran sense canviar-los d’ubicació i “amb una tecnologia diferent a la que es feia servir fins ara”, ha avançat la Generalitat.
El risc de l’excés de velocitat
La Generalitat emmarca la compra de nous radars en les polítiques per combatre l’excés de velocitat, un dels factors de risc de sinistralitat a les carreteres, recorda el Govern. Trànsit estima que una velocitat inadequadra es troba rere el 17.4% del total dels factors concurrents dels accidents amb víctimes en zona interurbana.
El Servei Català del Trànsit recorda que l’excés de velocitat és un factor que contribueix a agreujar les lesions, a més de ser una causa directa de sinistres viaris.
‘Fitipaldis’ caçats
La Guàrdia Urbana ha intensificat els missatges per conscienciar dels riscos de conduir massa de pressa i de les penes a què s’enfronten els conductors caçats superant el límit permès. Els avisos de la policia local de vehicles enganxats infringint la velocitat màxima han sigut un degoteig freqüent des de principis d’any.
El març passat, un conductor va ser enxampat circulant amb un vehicle a 230 quilòmetres per hora en un tram de la ronda de Dalt limitat a 80 quilòmetres per hora. Les denúncies per excés de velocitat, a través dels radars, són, de llarg, el motiu d’infracció més habitual, amb un balanç de 358.097 sancions l’any 2021. Això són, de mitjana, 981 multes cada dia dels 365 dies de l’any.
Accidents mortals
Just aquest divendres, s’ha produït un nou sinistre mortal a la xarxa viària de la capital. Un home de 47 anys ha mort en un accident de motocicleta al districte de Sant Martí. El xoc que ha costat la vida del conductor s’ha produÏt a les 07.30 hores en la cruïlla entre el passeig de García Fària i el carrer de Bac de Rosa, al barri de Diagonal Mar i el Front Marítim del Poblenou, al districte de Sant Martí. Al sinistre s’hi ha vist implicat un turisme i un motorista, ha explicat la Guàrdia Urbana.
És la novena víctima mortal enguany a Barcelona. L’abril passat va resultar especialment negre, amb tres motoristes morts en el marge d’una setmana a la ciutat.