Un xoc entre un autobús públic i una moto al Paral·lel ha deixat almenys 11 ferits, un d’ells greu. Els fets van tenir lloc dimarts al matí però no havia transcendit fins ara. El motorista va resultar ferit crític a causa de la col·lisió.
Fonts del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) han explicat aquest dimecres a Europa Press que el conductor de la motocicleta està ingressat en estat crític a l’Hospital Clínic. Arran del sinistre, set ambulàncies es van mobilitzar per traslladar-se al lloc dels fets i atendre el ferit greu i els passatgers del bus que també van requerir atenció sanitària.
Una dona que anava al bus també va patir lesions de consideració en la topada i ha quedat ingressada a l’hospital Clínic. A més hi ha 6 persones que van haver de ser traslladades en estat menys greu a diversos hospitals, i 4 més que van ser ateses in situ pel Servei d’Emergències Mèdiques (SEM).
Fonts municipals confirmen al TOT Barcelona els detalls de l’accident, que han avançat la periodista Anna Punsí a les xarxes i betevé. El sinistre va succeir a les 11:30h a l’altura del número 167 del Paral·lel, a prop del carrer Tamarit.
Un autobús de l’H16
El xoc involucra un autobús de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), concretament de la línia H16, que creua la ciutat. La Guàrdia Urbana ha fet el preceptiu control d’alcoholèmia i drogues al conductor i està a l’espera de resultats, però no se’l considera investigat. L’H16 recorre un itinerari que va de la Zona Franca al Campus Besòs de la Universitat Politècnica de Catalunya, a l’entorn del Fòrum.
Aquest abril es van produir fins a tres accidents mortals de moto en una setmana, el que va posar en evidència un cop més la fragilitat de les motocicletes en la sinistralitat viària de Barcelona. I és que les motos estan implicades en el 36% dels accidents a la capital catalana tot i que només realitzen el 6% dels desplaçaments. Segons un estudi del RACC, el 47% dels motoristes –d’una mostra de 600 conductors– tenen por de circular per la ciutat perquè consideren que és perillós, en especial els encreuaments amb carrils bici de doble sentit. També assenyalava com a punts negres de percepció d’inseguretat la plaça Espanya, les rondes, el carrer Aragó, la ronda del Mig, el carrer Balmes i la rotonda de Francesc Macià.