Els motoristes estan implicats en el 36% dels accidents a Barcelona tot i que només realitzen el 6% dels desplaçaments. Però a més, els conductors tenen una clara sensació de perill, segons revela una enquesta que ha fet el RACC entre 600 motoristes. D’aquests, la meitat tenen la percepció que circular en moto per Barcelona representa un perill. Una altra dada rellevant de l’estudi que ha presentat el RACC aquest dijous és que el 53% dels motoristes creuen que els girs en encreuaments amb carrils bici de doble sentit són insegurs i també troben que ho són per a ciclistes i patinets.

A més, entre els enquestats s’ha preguntat quins són els 7 punts que consideren més perillosos com a motoristes, i la resposta ha estat molt clara: la rotonda de la plaça d’Espanya és el punt més negre per al 30% dels enquestats. Després hi ha el carrer d’Aragó, la Ronda Litoral i la Ronda de Dalt, la ronda del Mig, el carrer de Balmes i la plaça de Francesc Macià.

La plaça Espanya, amb els pavellons de la Fira de Barcelona a Montjuïc al fons / Vicente Zambrano González / Ajuntament de Barcelona
La plaça Espanya, amb els pavellons de la Fira de Barcelona a Montjuïc al fons / Vicente Zambrano González / Ajuntament de Barcelona

El RACC, però, desvincula la percepció de perillositat dels punts negres d’accidents, és a dir, amb els llocs on es concentren més sinistres.

El 2022 acumula ja un balanç de cinc persones mortes en accidents de trànsit, dels quals quatre són motoristes. El 2021 va haver-hi 12 morts a Barcelona en accidents de trànsit. És, juntament amb el 2017, la xifra més baixa quant a decessos des de l’any 1990. Vuit dels morts eren conductors de motos; dos conductors de vehicles de mobilitat personal (VMP), com un patinet elèctric; i un darrer era conductor d’autobús. L’any passat també va perdre la vida un vianant.

PollMaker

Nou comentari

Comparteix