L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, aposta per analitzar en profunditat la proposta d’instal·lar un peatge urbà a les entrades de Barcelona, com han reclamat diverses organitzacions socials i ecologistes. “Hem d’estudiar la mesura”, ha afirmat, en una entrevista al programa Cafè d’Idees de La2 i Ràdio4. Colau no ha volgut posar una xifra a la taxa que s’hauria de pagar per accedir a l’interior de la capital catalana, com si van fer les entitats impulsores de la iniciativa, que consideren que quatre euros és el raonable.

“Tenim nivells de contaminació inassumibles, moren milers de persones a l’any per contaminació, a les escoles això afecta el nivell cognitiu dels nens i hem de defensar la salut”, ha defensat Colau. “Més de la meitat dels cotxes que circulen a Barcelona, que són 1,6 milions al dia, entre el 55% i el 60% ve de fora de la ciutat”, ha xifrat l’alcaldessa. “Ens encanta que vinguin de fora de la ciutat, però això ha de ser sostenible i s’ha d’incentivar que vinguin compartint cotxe o en transport públic”, ha considerat. Colau ha aprofitat un cop més per defensar la Zona de Baixes Emissions (ZBE), que prohibeix la circulació dels cotxes sense dret a distintiu ambiental -els més contaminants-, “però no és suficient“, ha dit la mateixa Colau, i cal anar més enllà. Per això ha demanat a la Generalitat que acceleri la mesa entre administracions -“va lenta”, ha opinat-, on hi és present Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), per impulsar la implementació de més mesures per frenar la contaminació que genera el trànsit rodat, que és la que més afecta els veïns i veïnes de la capital, ha dit Colau.

Colau ha lloat un dels projectes més costosos a nivell econòmic i tècnic dels últims anys: el túnel de les Glòries. “Els busos que venen del Maresme arriben més ràpid”, ha assegurat. “Hem de fer això, que a la gent del Maresme li surti més a compte venir a Barcelona en bus que en cotxe”, ha afirmat.

A més, l’alcaldessa proposarà al Port de Barcelona, a la Generalitat i a l’Estat un “debat seré” per mirar de limitar els creuers, en la línia del que ha fet el govern balear recentment, ha explicat. “En la situació d’emergència climàtica en què ens trobem, crec que hem de fer més passos en la regulació”, ha considerat, després que durant la primera legislatura es traslladessin aquests vaixells del centre de la ciutat a la zona industrial, més apartada.

“El problema no és només la contaminació, també de sostenibilitat en la ciutat, són milers de persones que arriben, la majoria estan poques hores i es concentren al centre i generen aquesta sensació de col·lapse”. “L’any prepandèmia [el 2019] vam superar els tres milions de visitants en creuers, això no és un model sostenible de futur, s’ha de limitar i hem de començar a parlar d’un equilibri”, ha defensat.

Turisme sí, però limitat

Quant al turisme, ha celebrat l’arribada dels visitants. “És molt bona notícia que Barcelona recuperi la vida i l’activitat. Ho necessitàvem moltíssim, és una molt bona notícia per la ciutat de Barcelona i ens agrada que ens visitin”. De totes maneres, de seguida ha reclamat que aquest negoci estigui ponderat amb el benestar dels veïns i veïnes, per evitar fenòmens com la gentrificació. “Volem un turisme equilibrat i que els visitants siguin compatibles amb la vida dels veïns i veïnes de la ciutat”, ha dit.

“Hem governat amb ERC”

A nivell polític, Colau ha assegurat que, “de facto”, han governat la ciutat amb ERC, a més del PSC, soci de govern dels comuns a l’Ajuntament. “Hem tingut un acord d’estabilitat amb ERC que agraeixo”, s’ha sincerat. De totes maneres, tot i anunciar la seva voluntat d’optar a un tercer mandat, no ha avançat amb qui pensaria pactar per la investidura ni per gestionar el dia a dia de la capital. “Jo sempre defensaré pactes d’esquerres i d’acord amb el programa que finalment es presenti de cara al mandat proper”.

Sobre la legislatura actual i les negociacions amb els socialistes, fa una valoració positiva: “El pacte de Barcelona ha funcionat realment bé, amb l’Aeroport s’ha vist que tenim posicions diferents”, ha explicat, però “és normal, som formacions polítiques diferents, però tenim la correlació de forces que tenim i, si hi ha alguna diferència extrema que s’ha de resoldre, és a la Comissió de Govern on s’ha de consensuar”, on tenen més pes els comuns, ha expressat.

Quant al projecte que està encapçalant la vicepresidenta i ministra de Treball i Economia Social del govern espanyol, Yolanda Díaz, Colau ha felicitat la seva companya d’espai polític: “Crec que fa falta un nou moment il·lusionant, que Yolanda Diaz ho pot fer millor que ningú i s’ha de fer sumant molta gent, com Unidas Podemos, però també gent que s’ha allunyat i creu que es un bon moment per polititzar-se”, ha considerat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Fran BCN a maig 20, 2022 | 11:21
    Fran BCN maig 20, 2022 | 11:21
    Expulseu la gent a viure fora de BCN per tema.econòmic i ara els voleu matxacar de nou....no teniu vergonya....el.Comerç estarà super content...
  2. Icona del comentari de: Ricard a maig 20, 2022 | 11:30
    Ricard maig 20, 2022 | 11:30
    Colau, en campanya electoral permanent. Com sempre.
  3. Icona del comentari de: Anònim a maig 20, 2022 | 14:25
    Anònim maig 20, 2022 | 14:25
    NO CAL ESTUDIAR-HO GAIRE: UN PEATGE URBÀ VOL DIR "ELS POBRES FORA" Ò, SI US AGRADA MÉS, "NOMÉS ELS RICS PODRAN ANAR AMB COTXE"
  4. Icona del comentari de: Demencial la Colau a maig 20, 2022 | 14:44
    Demencial la Colau maig 20, 2022 | 14:44
    "com han reclamat diverses organitzacions socials i ecologistes". Es a dir els seus amiguets que han cuinat enquestes i a sobre possaran la ma per cobrar. Tot això es infumable i acabarà passant una desgràcia.
  5. Icona del comentari de: Més Verd a maig 20, 2022 | 14:45
    Més Verd maig 20, 2022 | 14:45
    Si realment vols ser mes verd i treballar el canvi ecològic lluita contra el deep state, sigues més estricte amb les emissions d'avions i creuers i posse'ls una taxa a ells, no a les persones que en prou feina arriben a final de mes.
  6. Icona del comentari de: Colau, droga com cal a maig 20, 2022 | 16:27
    Colau, droga com cal maig 20, 2022 | 16:27
    I els peatges als barris per quan Marquesa Colau del Borbon? Son dements, son drogates, son okupes, son colaus
  7. Icona del comentari de: Angelblau a maig 20, 2022 | 16:38
    Angelblau maig 20, 2022 | 16:38
    La Colau es un FRAU
  8. Icona del comentari de: Ramon a maig 20, 2022 | 18:21
    Ramon maig 20, 2022 | 18:21
    No m'extranya que tot deu marxi de Catalunya, entre la Generalitat i l'Ajuntament ens teniu fregits a impostos. Jo si pogues tambe fotria el camp.
  9. Icona del comentari de: Ull amb el que dieu de la Colau, els censors vigilen! a maig 20, 2022 | 19:52
    Ull amb el que dieu de la Colau, els censors vigilen! maig 20, 2022 | 19:52
    Ull amb el que diu de la Colau, els censors vigilen! Els que no tingueu endoll dels membres del futur tripartit (PSOE-sc, ERC, Comuna Pudenta), el que heu d'estudiar és fotre el camp de Barcelona. Deixarem solets els endollats i ja veurem com s'ho fan per fotre's els calers els uns als altres
  10. Icona del comentari de: Patrimoni i successions, RACISME ALS CATALANS, que som els unics que els paguem a Europa a maig 21, 2022 | 17:30
    Patrimoni i successions, RACISME ALS CATALANS, que som els unics que els paguem a Europa maig 21, 2022 | 17:30
    ESQUERRES DE LLADRES, FABRICANTS D'IMPOSTOS, ARRUINAR ALS CATALANS, robarnos la cartera cada dia, com el Ferrovial Junqueras y hermano Borbon, o el quinqui Damià Calvet, mister CO2, QUE INVENTA un impost per robar.nos i ens ompla Barcelona amb 800 vaixells porqueria de turistes borratxos. ERC.JUNTS, lladres dels catalans fins quan?

Nou comentari

Comparteix