Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Govern acusa Colau d'”electoralista” per la rebaixa de la T-Usual
  • CA

El Govern de la Generalitat ha acusat l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, d'”electoralista” per plantejar rebaixar el preu del transport públic, després que ho hagi demanat, en un anunci que ha fet al programa Els matins de TV3. Colau ha fet aquesta proposta enmig d’un període inflacionari mai vist en l’època recent, després de l’esclat de la covid-19 i la guerra a Ucraïna, factors que han provocat un alça dels preus del 9,8%, tal com ha publicat aquest dimecres l’Institut Nacional d’Estadística (INE), que cada mes actualitza l’índex de preus del consum (IPC) i detalla l’evolució del cost dels productes i serveis bàsics, com pugui ser el menjar, el lloguer, l’electricitat o el transport.

El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, s’ha desmarcat així de la proposta de l’alcaldessa de Barcelona, que ha posat considerat convenient rebaixar un 50% el preu de la T-Usual durant tres mesos, passant dels 40 euros actuals als 20 euros, en el cas que s’adquireixi el títol d’una zona. La mesura tindria un cost de 50 milions d’euros, segons Pugineró. “Demanaria a l’alcaldessa Colau que quan es fan aquest tipus de propostes es vingui amb el xec al darrere. Cal responsabilitat en el tipus d’anuncis de mesures que, a més, no ha de pagar ella”, ha afirmat el número dos de la Generalitat. Puigneró també ha lamentat haver conegut la proposta a través dels mitjans i ha recordat que el preu del transport públic ja es va congelar el darrer any.

“És una proposta política, no tècnica”, diu l’ATM

Colau ha assegurat que “seria molt positiu” rebaixar de forma “substantiva” durant tres mesos els títols de transport públic més usats, així com l’Estat ha subvencionat els combustibles. La mesura aniria en la línia del que ha fet Alemanya, que ha abaratit el cost dels desplaçaments en tren. En canvi, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha respost a l’alcaldessa de Barcelona que es tracta d’una “proposta política, no tècnica”. Així ho han dit en declaracions a betevé.

“Podríem plantejar que el títol més utilitzat, la T-Usual, tingui una reducció important de preu durant tres mesos”, ha apuntat Colau, després d’haver-ho parlat la tinenta d’alcaldia del ram, Janet Sanz. Tot seguit ha advertit que aquesta suposada rebaixa caldria acotar-la i pactar-la amb la resta d’administracions públiques que formen part de l’ATM.

“Correspon a les administracions consorciades determinar-ne la implantació eventual” i, en qualsevol cas, cal una “compensació econòmica oportuna”, ha dit l’ATM a la televisió pública de la capital catalana. Aquest organisme públic està conformat per la Generalitat de Catalunya, en un 51%, i les administracions locals, en un 49%, on hi ha l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU).

Més notícies
Colau en una entrevista a Els Matins de TV3 / CCMA
Colau planteja rebaixar la T-Usual a la meitat durant 3 mesos
Notícia: Colau planteja rebaixar la T-Usual a la meitat durant 3 mesos
Comparteix
L’alcaldessa deixa caure per sorpresa que vol proposar-ho, en el marc de les ajudes als carburants
Passatgers al metro de Barcelona, en una imatge d'arxiu / Europa Press
Com tenir sempre a mà la targeta de metro
Notícia: Com tenir sempre a mà la targeta de metro
Comparteix
Quatre gadgets per portar el bitllet de transport públic en un lloc de fàcil accés i que no es perdi
Una imatge d'arxiu de Barcelona / Observatori Fabra
Barcelona, en alerta atmosfèrica per una “intrusió de pols africana”
Notícia: Barcelona, en alerta atmosfèrica per una “intrusió de pols africana”
Comparteix
l’AMB ha posat en marxa el seu Protocol d’actuació per episodis ambientals d’elevada contaminació atmosfèrica
Pistes de bàsquet dels Jardins d'Emma de Barcelona / Vicente Zambrano González
Les llars de Barcelona perden un 7% de poder adquisitiu respecte de 2019
Notícia: Les llars de Barcelona perden un 7% de poder adquisitiu respecte de 2019
Comparteix
L’encariment de preus empobreix la ciutadania i l’Ajuntament preveu que la situació empitjori

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Doncs mira, Puigneró... a març 30, 2022 | 15:09
    Doncs mira, Puigneró... març 30, 2022 | 15:09
    Podrien sortir de fer pagar a la quantitat ingent de gent que es cola al metro. També podrien sortir dels 70 milions que voleu destinar a la p. Copa Amèrica, per no parlar dels JJOO per a especuladors.
  2. Icona del comentari de: Euro a març 30, 2022 | 15:17
    Euro març 30, 2022 | 15:17
    Aquesta, la Colau, té la lògica del capitalisme què diu no acceptar. Si jo rebaixo 50M€ vull què l'estat m'els dongui. Com dic, mentalitat capitalista.
  3. Icona del comentari de: Miren a març 30, 2022 | 19:03
    Miren març 30, 2022 | 19:03
    Qui en dona més! Populisme a l'alça! Doncs sí, és una proposta política. I electoral. Com tot el que feu quan venen eleccions. Després ja farem el que volguem.
  4. Icona del comentari de: JordiP a març 30, 2022 | 19:08
    JordiP març 30, 2022 | 19:08
    I a la Colau, què coll... l'importa d'on surtin els doblers? Si, de tota manera, no té intenció de rebaixar res! La seva jugada és purament publicitària i enganyosa. Ella fa el crit i la gent s'entusiasma amb la bondat de la proposta. Colau, el cuerno de la abundancia. Després, les entitats i institucions que paguen el dèficit del transport es negaràn a aportar el plus deficitari ocasionat per la rebaixa de de la Colau, que ni té un duro ni intenció de posar-lo sobre la taula. I ja tenim l'argument Goebbelsià: "El Govern (ERC+JxC) es nega a baixar el preu del transport". Què dolent que és el Govern. Així, amb dos 00.
  5. Icona del comentari de: Arr a març 31, 2022 | 23:56
    Arr març 31, 2022 | 23:56
    És molt fàcil dir que és electoralista quan pagar una T-Usual no et costa el 10% del sou. S'han fet propostes sobre posar publicitat a les targetes (com es feia abans) per reduir-ne el preu. És més, fa anys un particular va arribar a impulsar-ho, fet que permetia vendre les targetes més barates a la seva web. Li va caure una demanda. Quan tothom va saber d'aquesta demanda, van afluixar una mica dient que potser es podria implementar en un futur des de AMB. Bé, encara esperem. Abaixar el preu del transport públic és una qüestió de justícia social.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa