Ernest Maragall (ERC) vol anar a buscar votants unionistes durant la campanya per les eleccions municipals de Barcelona. El candidat ha fet cinc cèntims dels eixos de la seva estratègia a la premsa barcelonina en una trobada aquest dimarts, que ha servit també per presentar la imatge corporativa de precampanya. L’alcaldable reconeix que no s’ha volgut cenyir a les recomanacions tècniques de fronteres de vot i perfils sociològics més proclius a votar-lo, com els espais del PDECat i dels ‘comuns’ sobiranistes. Així, pensa adreçar-se també a l’electorat del PSC i de Ciutadans encara que a priori siguin graners de vot menys favorables per a ERC, com ja va demostrar la vigília en un míting a peu de carrer amb Gabriel Rufián a Nou Barris.
Local de campanya d’Ernest Maragall per a les municipals / Meritxell M. Pauné
“A Barcelona precisament podem trencar els murs aparents entre espais sociològics i polítics, aquesta mena de 50%-50% entre unionisme i independentisme”, ha defensat. “Ens adreçarem a tota la ciutadania a consciència i tractant de superar els tòpics i les actituds de recel o rebuig cap al nostre projecte d’emancipació com a país”, ha dit. Sobre el PDECat, en canvi, ha assegurat que no ha sentit encara quin projecte proposa per Barcelona però s’ha declarat “encantat d’escoltar-lo quan n’hi hagi”. “Espero que sigui una oportunitat per contrastar propostes d’esquerres i progressistes com les nostres i les que vinguin de l’espai de centre dreta tradicional, que també és necessari perquè forma part de la sociologia de la ciutat”, ha argumentat.
Una seu independent
L’equip de Maragall ha estrenat a més una base d’operacions pròpia per a la campanya, un local diàfan –havia estat sucursal bancària– situat al Camp del Grassot i independent de les seus de la Federació de Barcelona i de l’Executiva Nacional d’ERC. La cultura i l’educació, dos temes recurrents de l’exconseller, seran els eixos del seu programa malgrat que ha reconegut que a priori solen obtenir menys ressò que la inseguretat o l’habitatge. Sobre la interferència que pot suposar la campanya per a les generals a l’abril, just abans de les municipals, ha considerat que no eclipsarà la cursa local sinó que permetrà debatre sobre la ciutat amb més tranquil·litat per la menor pressió mediàtica.
Ernest Maragall i el seu equip al nou local de campanya / ERC Barcelona
La campanya amb la que ERC escalfarà motors aquest març fa èmfasi en “els valors” que defineixen “què significa ser barceloní i barcelonina”, ha explicat Robert Fabregat, cap de campanya i president de la Federació de Barcelona. Les imatges escollides identifiquen com a barcelonins a ciutadans pertanyents a minories socials o a la classe mitja tradicional, a més de diverses mobilitzacions progressistes. En contrast, posa en qüestió la barcelonitat de qui contamina o és incívic. El candidat, que no havia vist encara algunes de les imatges, ha destacat la vocació de “centralitat” del seu partit i ha detallat que el proper 30 de març el partit aprovarà tant el programa electoral com la llista definitiva.
Dos dels cartells de precampanya d’ERC, a la nova seu / M.M.P.