L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha estat molt contundent amb el trànsit que hi ha cada dia a l’Eixample, que ha definit com una “trama d’autopistes”. “És inacceptable, està posant en perill la vida dels ciutadans i el desenvolupament dels nostres nens i nenes”, ha assegurat, en una entrevista a El món a RAC1. Allà ha defensat els seus projectes urbanístics estrella, com és el model de superilles i, en especial, la de l’Eixample, així com la reforma de la Via Laietana.
“Hi guanyarà tothom”, ha defensat, tot i el crit d’alerta del RACC, que augura més contaminació i congestió, i de Foment del Treball, que assegura que destruirà l’economia de la ciutat. “El RACC és part interessada i té una visió, però la Unió Europea i totes les capitals europees estan reduint el trànsit”, ha respost Colau. “Tenim un problema de contaminació que ens obliga a actuar”, ha dit, i ha afegit que “el que és estrany és que en una trama urbana tan densa com Ciutat Vella hi hagi una semiautopista”, com ha definit Via Laietana.
El cotxe ha d’anar reduint el seu protagonisme a la ciutat i la ciutadania. “No és normal que el cotxe ocupi el 60% de l’espai públic quan és el mecanisme minoritari de transport entre barcelonins i barcelonines”, s’ha refermat. Així mateix, ha demanat al conjunt de persones que transiten per la capital han de fer un canvi de mentalitat. “El cotxe ha de tenir una funció a la nostra ciutat, però no ha de ser la forma ràpida d’arribar per arribar a qualsevol punt”, ha afirmat.
Critiques dins del mateix govern
El cert és que el soci de govern dels comuns, el PSC, discrepa del model urbanístic que està dibuixant la part majoritària de l’executiu municipal i critica el veto a l’atorgament de noves llicències comercials, com puguin ser establiments dedicats a l’oci musical, la restauració i el comerç alimentari.