El veto a l’ús de la geolocalització en els Vehicles de Transport amb Conductor (VTC) s’endarrerirà un mes, ha anunciat aquest dijous la conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya. El departament ha reconegut que necessita més temps per poder ajustar les aplicacions que controlaran el compliment de la prohibició. És una de les principals mesures que preveu el decret aprovat dimarts per regular empreses com Cabify i Uber –que han anunciat que marxen de Barcelona– i evitar que ofereixin serveis d’immediatesa com els d’un taxi. La desactivació del GPS aspira, a més, a evitar que els clients potencials ubiquin els vehicles més propers abans de contractar un trajecte.
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i el director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, s’han reunit aquest dijous amb empreses i particulars del VTC per exposar-los el funcionament de l’anomenat Registre electrònic de comunicacions de serveis VTC (RECVTC), que sí que entra en vigor a mitjanit. Es tracta de l’eina de la Generalitat –que estrenarà sense esperar al registre equivalent que prepara el ministeri de Foment– que verificarà si les empreses compleixen amb la precontractació mínima de 15 minuts que exigeix el decret català.
En la primera fase d’implantació els titulars de les llicències VTC s’hauran d’anar inscrivint i informant cada dia a l’Administració de l’activitat de la jornada. A més de l’antelació en la petició de trajectes, els cotxes hauran de romandre aparcats mentre no prestin serveis. També s’ha celebrat una altra reunió entre representants de la conselleria, dels Mossos d’Esquadra i altres cossos policials i de l’Àrea Metropolitana de Barcelona per coordinar-se en l’aplicació del nou decret i actuar de forma unificada.