L’Ajuntament no veu “motius” perquè Uber i Cabify marxin de Barcelona

L’Ajuntament de Barcelona no veu “motius” que justifiquin “deixar de prestar serveis VTC” a la ciutat i no té “cap reunió prevista” amb les empreses Uber i Cabify per intentar retenir-les, després de què aquest dimecres hagin anunciat que deixaran d’operar a la capital catalana. “No entenem que es deixi de prestar un servei, si aquest s’ajusta a la llicència concedida”, ha respost la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, a la premsa. Ha defensat que les empreses d’VTC poden seguir treballant a Barcelona “si s’ajusten a les condicions de les seves llicències”. Segons ella, aquests vehicles i els taxistes convivien “sense problema” fins que “les VTC van començar a oferir serveis propis de taxi” i fer “competència deslleial” a través de “determinades plataformes especulatives”. 

[r:1]

El Mobile World Congress, que començarà d’aquí tres setmanes i mitja, és un dels moments de l’any de més demanda de serveis VTC. L’afectació que pot causar l’absència d’Uber i Cabify en la mobilitat dels congressistes, segons Vidal, serà mínima: “Durant el MWC hi ha una elevada demanda de vehicles amb xofer i continuarà existint”. “Estem segurs que hi haurà vehicles per donar-los serveis”, ha sostingut. La regidora ha matisat que els assistents a l’event tecnològic busquen “un servei més planificat amb un acompanyament més continuu” i no tant trajectes puntuals sol·licitats via app. Els taxis, ha afegit, “seguiran oferint un servei essencial” i “diferent” del que presten les VTC. 

Cautela política sobre la regulació metropolitana 

La regidora també ha parlat de la regulació metropolitana de les llicències VTC, que segons s’havia anunciat ampliarà a una hora els 15 minuts de precontractació mínima que exigeix el decret de la Generalitat aprovat dimarts. Vidal, igual que ahir va fer Ada Colau en una entrevista a Betevé, utilitzen ara l’expressió “fins a una hora” enlloc d’assenyalar aquest temps com un mínim imprescindible: “Com a Àrea Metropolitana redactarem el nostre reglament amb la precontractació que sigui necessària fins a una hora”. 

“Fins a una hora està perfectament cobert pel decret de la Generalitat i ara hem de veure per quins trajectes i serveis té sentit”, ha matisat. “És una regulació complexa i ara l’estem començant a fer per portar-la a aprovació inicial al plenari metropolità del febrer”, ha afegit. Fa una setmana el vicepresident metropolità de Mobilitat, Antoni Poveda, també va qüestionar discretament aquest calendari

Nou comentari

Més notícies

Uber i Cabify es rendeixen i confirmen que marxen de Barcelona

Les empreses han anunciat que deixaran de donar servei a la ciutat a partir de demà