Un pas enrere, un pas endavant. TMB torna a licitar la redacció dels projectes d’obres associats al Tramvia Blau, un mes i mig després de cancel·lar l’encàrrec per –suposadament– estalviar per la pandèmia de coronavirus. L’empresa metropolitana de transport rescata el concurs públic fallit al maig, que inclou la reurbanització de l’avinguda Tibidabo i les places Kennedy i Doctor Andreu, la reforma de la cotxera i la rehabilitació dels vehicles històrics del tramvia.
L’Ajuntament de Barcelona va jubilar el centenari Tramvia Blau el gener de 2018, amb la promesa de retornar-lo el més aviat possible als carrers. Diversos ensurts i avaries recomanaven una remodelació del servei, que havia de ser ràpida però s’ha alentit extraordinàriament en incloure-s’hi el redisseny dels carrils, voreres i cruïlles de l’avinguda Tibidabo. L’estira-i-arronsa entre TMB i l’àrea d’Urbanisme ha fet que l’encàrrec hagi sortit a licitació amb un any i mig de retard.
Segons un comunicat enviat per TMB aquest diumenge, la redacció dels projectes surt a concurs per un import de 663.510,60 euros, IVA a part. Amb aquest concurs públic no s’acaba pas el parèntesi del tramvia, al contrari. L’adjudicatari tindrà com a màxim 18 mesos per entregar els documents.
Aleshores el consistori haurà de validar els canvis urbanístics i de mobilitat que proposi el contractista i llançar una segona licitació, molt més cara que aquesta, per adjudicar les obres. La inversió s’haurà de pactar políticament, en un context de pressupostos magres. I la durada dels treballs encara es desconeix. El nou Tramvia Blau salta ja al següent mandat.