L’automoció planta cara a Colau i crea una plataforma per defensar el vehicle privat

En el col·lectiu, que reivindica el dret a triar el mitjà de transport, hi ha una quarantena d'empreses i entitats des de Nissan fins a la Cambra de Barcelona, passant per SEAT i el Gremi de Restauració

La guerra entre diverses entitats i gremis vinculats directament o indirecta a l’automoció i l’Ajuntament de Barcelona és cada dia més oberta. Avui hi ha hagut una nova entrega d’aquest estira-i-arronsa que s’ha accentuat en les darreres setmanes perquè el govern municipal d’Ada Colau, sobretot veus com la de Janet Sanz, han començat a plantejar que la desescalada del confinament pel coronavirus s’ha d’aprofitar, amb “urbanisme tàctic”, per anar guanyant espai al vehicle privat, que ha de reduir la presència a la ciutat, segons el seu punt de vista.

Aquest dijous, una quarantena d’entitats del sector de l’automoció i dels seus serveis associats han creat la Plataforma per a la Mobilitat Privada davant dels “atacs indiscriminats dels darrers temps”. En un comunicat, han demanat “sumar esforços” i han reivindicat el paper de l’automoció i el dret a la mobilitat privada. Segons argumenten, el sector treballa “incansablement per les polítiques mediambientals” i per “assegurar un teixit empresarial que assegura llocs de feina, producció i el PIB més important de l’economia”.

La plataforma, que es va reunir telemàticament aquest dimecres, assegura que “no pretén entrar en cap guerra” sinó “dignificar el seu paper vital per a les ciutats del segle XXI”.”La mobilitat privada no afecta només al sector de l’automoció. També a la restauració, petites i mitjanes empreses, associacions i gremis empresarials, escoles i universitats, i en definitiva, els interessos personals dels ciutadans que tots junts formen un col·lectiu que no pot passar desapercebut”, argumenten les entitats, que insisteixen en el “dret d’elecció en el mitjà de transport” i aposten per una “complementarietat entre mobilitat pública i privada”. A més, sostenen que en un moment com l’actual seria “inacceptable” deixar de banda el sector de l’automoció.

La plataforma reclama el dret d’elecció del mitjà de transport i reivindica la complementarietat entre la mobilitat pública i privada, no només a Barcelona, “on darrerament s’ha criminalitzat des de les pròpies institucions polítiques a aquest sector”, sinó també en el conjunt de Catalunya.

Entre els membres de la plataforma hi ha Fecavem, el Gremi el Motor, l’Associació d’Estacions de Servei, el Gremi de Garatges, la Cambra de Barcelona, Quadis, Anesdor, Nissan, Seat, Foment del Treball, Saba i el Gremi de Restauració de Barcelona, entre molts altres. També hi consta el Clúster de la Indústria de l’Automoció de Catalunya (CIAC), tot i que fonts de l’entitat han indicat que no s’han sentit “còmodes amb el to” utilitzat en aquest primer comunicat de la plataforma.

Més informació

Nou comentari