Barcelona estudiarà si cobra per aparcar les motos a la calçada

L'Ajuntament posa en marxa el pla definitiu per treure les motos de les voreres de la ciutat

Els agents que formen part del pla de motos del Pacte per la Mobilitat decidiran si es crea una àrea verda d’aparcament de pagament per a motos a la calçada. Ho ha explicat la regidora de Mobilitat de Barcelona, Rosa Alarcón, que ha anunciat avui que es posa en marxa el pla definitiu per treure les motos de les voreres i traslladar-les a la calçada i als aparcaments subterranis, que oferiran preus rebaixats respecte del que cobren als cotxes.

Segons les dades que han donat Alarcón i la tinent d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, que ha comparegut amb ella, en les pròximes setmanes “s’alliberaran 43.000 metres quadrats de vorera” i unes 2.000 motos de 24 àrees de tots els districtes de Barcelona hauran de deixar de ser aparcades en l’espai per a vianants i per baixar a la calçada. Tot i que la normativa general permet aparcar –”en horitzontal, no en bateria”– a les voreres de més de 3 metres d’ample, l’Ajuntament té la possibilitat de restringir localment aquestes regles en funció de la congestió de cada zona i de fins a quin punt les motos aparcades envaiexen l’espai per a vianants, segons ha explicat Alarcón. I això és el que farà l’Ajunatment, amb senyalització vertical i, quan s’entri en la fase 1 del desconfinament, posat multes: ho podran fer tant la Guàrdia Urbana com els vigilants de zona blava. 

Actualment, hi ha 69.000 places per aparcar motos a la calçada –el mandat passat se’n van crear 7.000 de noves– i ara se n’afegiran 526, però encara no n’hi haurà prou per a les 250.000 motos que hi ha a Barcelona, fins i tot en el benentès que no totes es mouen cada dia. Per això Alarcón ha insistit molt en el canvi de mentalitat dels motoristes: “S’ha d’acabar la idea d’anar de porta a porta quan vas amb moto. Qui vagi amb moto ha de preveure on aparcarà i ha de preveure la possibilitat que potser haurà de pagar per aparcar”, ha advertit.

Tanmateix, de la mateixa manera que té clar que els motoristes han d’anar pensant a aparcar en places de pagament en els pàrquing del subsòl, Alarcón no té clar si l’Ajuntament ha de cobrar per aparcar a la calçada, com ja fa en gran part dels barris amb els cotxes, en les zones blaves i les zones verdes. “No hi ha decisió presa al govern municipal i jo tinc una opinió com a Rosa Alarcón però com a regidora prefereixo no dir-la perquè hi ha moltes variables a tenir en compte i cal prendre la decisió amb estudis tècnics seriosos. El que sí és cert és que la idea ja estava sobre la taula al pla de motos, en el pacte per la mobilitat amb tots els actors, perquè hi ha entitats que ho han proposat”, ha concretat.​

Més informació

Comentaris

    Jovaigenmoto 14/05/2020 11:45 am
    Les motos alleugen molt el trànsit de les ciutats. S'hauria de potenciar, no penalitzar. Té sentit fer-ho amb el cotxe, que contamina en molts sentits, però les motos precisament no.
    inseguretat juridica 13/05/2020 4:44 pm
    aixo te un nom i es diu inseguretat juridica, avui dic una cosa i dema unaltre... si a bcn hi ha 200k motos que facin els 125k aparcaments que es necesiten i despres que es plantegin de cobrar... la moto i els scotters son la unica alternativa real al cotxe i a la manca de transport public economic a barcelona. per cert a la vila de gracia estan suprimint aparcaments de motos i afegint parades de bicing al mateix lloc.

Nou comentari