L’Ajuntament comença a Consell de Cent l’ofensiva per treure les motos de les voreres

La tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, assegura que al finals de setmana ja no han de quedar vehicles aparcats en l'espai per a vianants en aquest carrer

El carrer Consell de Cent ha de ser la punta de llança de l’ofensiva municipal per treure les motos de les voreres i el compte enrere ja ha començat. Segons la tinent d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, els treballs per pacificar aquesta via, que formen part del paquet de mesures urgents per donar més espai als vianants aprofitant la desesacalada del confinament pel coronavirus, han d’incloure el fet que a finals d’aquesta setmana ja no hi hagi vehicles aparcats a la vorera. “L’Ajuntament tenia un pla pilot per anar traient les motos de les voreres a la vila de Gràcia [com va explicar el Tot Barcelona en una entrevista a Eloi Badia, regidor de Gràcia], i ara aquesta aposta, com altres plans relacionats amb l’objectiu de donar més espai als vianants a la ciutat, s’aniran accelerant i ampliant”, ha assegurat Sanz en una roda de premsa telemàtic aquest dilluns. Tot i que avui encara hi havia les voreres plenes de motos al mateix carrer Consell de Cent, mentre els operaris treballaven marcant amb pintura els nous espais per a vianants, la tinent d’alcaldia ha garantit que al llarg de la setmana la Guàrdia Urbana aniran comunicant que s’han de retirar aquestes vehicles. “Allà on hi hagi pacificació d’un carrer, no hi pot haver motos la vorera”, ha dit taxativament. 

Es dispara l’ús dels carrils bici

Segons Sanz, “el missatge que ens deixa el cap de setmana [durant el qual molts barcelonins han sortit a passejar i córrer] és que els veïns necessiten espai per al desconfinament, de manera que és indispensable gestionar l’espai públic d’una altra manera perquè el vianant tingui més espai per caminar i per anar amb transport sostenible, com la bicicleta”.

Una dada molt significativa per a la tinent d’alcaldia és que durant el cap de setmana l’increment de l’ús dels carrils bici ha sigut del 325% en la franja horària per sortir a fer esport al mati i d’un 160% al vespre. De fet, a banda de les obres a Consell de Cent –que de moment consisteixen a marcar els nous espais per a vianants amb pintura i senyalització vertical–, avui també han començat els treballs per crear carrils bici als carrers València i Pau Claris i per millorar els carrils bus a Pla de Palau i al passeig de Gràcia. Tots aquests treballs s’hauran de consolidar després amb obres que, per exemple, marcaran la separació física entre els carrils bici i els que són per a vehicles i amb eixamplament de les voreres als llocs on el que s’hagi fet sigui guanyar espai per als vianants. “Aquestes actuacions són per quedar-se, encara que són tàctiques des del punt de vista de l’obra. S’hauran de reforçar amb temps, per exemple posar separadors als nous carrils bici. De moment definim els usos amb senyals com pintura, perquè potser el que hem de fer quan ho consolidem és ampliar-ho”, ha conclòs Sanz.

La tinent d’alcaldia també s’ha compromès a fer que a finals de maig s’hagin fet totes les actuacions immediates anunciades la setmana passada per a la fase de desconfinament, tot i que en casos com ara el de tancat al trànsit els laterals de la Diagonal encara no hi ha una data definida.

Més informació

Nou comentari