Els laterals de la Diagonal i un de la Gran Via, tallats al trànsit per donar espai als vianants

Continua avançant el pla d’“urbanisme tàctic” de l’Ajuntament de Barcelona per donar més espai als vianants i menys al vehicle privat durant la desescalada del confinament per la pandèmia de Covid-19. La setmana passada es van començar els treballs al carrer Consell de Cent, i aquest dimecres els responsables municipals han ordenat ja posar les tanques que tallen el trànsit als laterals de la Diagonal.

Els trams afectats són, a la banda de muntanya, del passeig de Gràcia al carrer Marina, i a la banda de mar, des del passeig de Gràcia fins a la plaça Francesc Macià. La resta de trams continuen obertes per facilitar el pas dels autobusos, ja que potenciar el transport públic, juntament amb l’ús de la bicicleta i els desplaçaments a peu, és el gran objectiu municipal en l’àmbit de la mobilitat ara mateix. El trànsit també s’ha tallat al lateral de banda mar de la Gran Via la plaça Espanya i la plaça Tetuan. El lateral de la banda de muntanya, exclusiu per a taxis i autobusos, continuarà funcionant com fins ara.

Podrien ser definitius

A diferència d’altres mesures post-Covid-19 que ja se sap segur que seran estructurals –com ara la retirada de les motos de les voreres, ja prevista i que s’ha accelerat–, la durada del tall al trànsit dels laterals de la Diagonal i la Gran Via no està decidida. “Són mesures que estem posant en marxa ara perquè calen ara [perquè els ciutadans pugui caminar per aquestes zones cèntriques amb prou espai per mantenir la distància social de seguretat]. Abans no estaven programades. Per tant dependrà del resultat que donin i de si la ciutat ho continua necessitant d’aquí a uns mesos“, ha especificat la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, en una roda de premsa aquest dimecres al migdia amb la tinent d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz.

Sanz, més propensa a considerar que seran mesures que perduraran, ha subratllat una vegada darrere l’altra que “l’objectiu és una ciutat amb menys cotxes, més vianants i més bicis”, i que tota mesura d'”urbanisme tàctic” serà “tàctica” bàsicament en el sentit que s’aplicarà amb mètodes que farà fàcil modificar-les: pintura a terra i tanques. Però un cop avaluada i ajustada “es podrà convertir en estructural”. Aleshores seria quan es farien obres. Però ni el tall dels laterals ni cap altra mesura està destinada a desaparèixer un cop passades totes les fases del desconfinament.  “Els talls als laterals no estaven planejats i ara sorgeix aquesta oportunitat. Per tant s’ha d’estudiar com es fa, perquè potser caldrà fer-hi retocs”. De fet, ja s’han ajustat els trams triats, que són diferents en una banda i altra de la Diagonal precisament per facilitar els girs dels autobusos. “Jo em vull imaginar una Diagonal i una Gran Via amb menys cotxes. Aquesta crisi i altres crisis venen per canviar coses“, ha sentenciat la tinent d’alcaldia.

Comentaris

    On no n'hi ha no en raja Maig 13, 2020 | 12:27
    Pallassada made by Colau. Tenen ganes de collar el trànsit sense donar alternatives, és per això que ara s'afanyen, perquè quan torni el trànsit , el merder sigui monumental. Potser no sap encara que si es formen cues de vehicles, amb les marxes curtes i l'augment de temps circulant, la contaminació també augmenta.

Nou comentari

Més notícies

L’Ajuntament comença a Consell de Cent l’ofensiva per treure les motos de les voreres

La tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, assegura que al finals de setmana ja no han de quedar vehicles aparcats en l'espai per a vianants en aquest carrer
El carrer Consell de Cent quedarà així / Ajuntament de Barcelona

Barcelona elimina carrils de cotxe i n’afegeix per a bicis per evitar contagis

Suma 12 quilòmetres per a vianants i 21 per a bicis per garantir la distància física