La patronal de les VTC ha alertat que quan entri en vigor el decret que prepara el Govern per regular el sector “la majoria d’empreses haurà de tancar perquè cap ciutadà voldrà esperar 15 minuts o una hora per pujar a un cotxe”. Josep Maria Goñi, president de Unauto VTC Catalunya, ha explicat que la normativa “expulsa” les VTC de Barcelona i provocarà el tancament d’unes 70 empreses i l’acomiadament de més de 3.000 persones, ja que consideren que la nova normativa acabarà amb el seu negoci.
“El decret expulsa literalment les aplicacions com Uber o Cabify de Barcelona i la resta d’empreses VTC”, ha dit Goñi en la roda de premsa de valoració del decret. Unauto ja ha avançat que recorrerà el decret davant de la justícia perquè aprova mesures “il·legals” que van en contra de la unitat de mercat i de la lliure competència. La patronal està convençuda que guanyaran el contenciós perquè la norma de la Generalitat va en contra del reial decret que va aprovar el ministeri de Foment el setembre.
El Govern cedeix al xantatge
“El Govern ha cedit al xantatge dels taxistes i s’ha agenollat davant dels violents”, ha criticat el president de la patronal estatal, Eduardo Martín. “Han obert la porta a que qualsevol col·lectiu pugui aconseguir el que vol amb violència i coaccions”. Davant de la insistència dels periodistes, Martín ha donat per fet que “quan s’aprovi el decret la majoria d’empreses tancarà”, sense matisos ni lletra petita. “Les VTC intenten complir amb la legalitat vigent i quan entri en vigor serà inviable prestar el servei”, ha dit.
La patronal ha demanat la dimissió del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i també del president de la Generalitat, Quim Torra, si no és capaç de fer recular a Calvet. Unauto està molt enfadada amb el Govern perquè asseguren que es van poder “reunir 20 minuts” amb Calvet i que la trobada només va servir per exposar-los les mesures que havien acordat amb els taxistes, entre elles l’obligació de precontractar els serveis de les VTC amb 15 minuts d’antelació.
Josep Maria Goñi ha lamentat que Calvet no hagi volgut negociar amb ells el contingut del text i s’ha mostrat esperançat que encara hi hagi marge “per introduir modificacions”. Acte seguit, Eduardo Martín ha afegit que posar un temps de precontractació és una línia vermella que no estan disposats a creuar i, per tant, ha tancat la porta a qualsevol negociació efectiva perquè tant Territori com l’AMB ja han deixat clar que és un assumpte capital per diferenciar l’activitat dels taxistes de la de les VTC.