La Joventut Nacionalista de Catalunya (JNC), la primera formació política a la qual va pertànyer Damià Calvet i que ara manté un “conveni d’associació” amb el PDECat, l’actual partit del conseller, veu “inapropiada” la proposta de Govern i de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) de fixar una hora mínima de precontractació dels VTC.
En un comunicat, la JNC aposta per un únic model de llicència que “unifiqui criteris” amb els mateixos drets i deures i creu que la proposta de l‘administració acaba “discriminant injustament” el servei de les VTC i altera així les regles del lliure comerç.
De fet, considera que la precontractació d’una hora fa inviable les VTC a Barcelona i resta competitivitat al sector en termes de mobilitat respecte d’altres grans ciutats. El coordinador de la JNC de Barcelona, Albert Pérez, creu que “Catalunya i Barcelona no poden girar l’esquena als serveis de transport que incorporen millores contínues per a la ciutadania”.
Pérez demana una “rectificació i coratge” al Govern davant les “amenaces i actuacions violentes de certs sectors” i responsabilitza l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, d’obviar les seves obligacions com a presidenta de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
Segons el portaveu de la JNC, fa anys que el taxi ha deixat d’evolucionar al ritme de la societat degut a la comoditat d’una competència inexistent i ha considerat que els VTC donen un servei “millor” en termes d’accessibilitat, comoditat, neteja i tarifes. Així mateix, ha assenyalat que l’encariment desmesurat del preu de les llicències ha obligat molts taxistes a endeutar-se i ha conclòs que “s’ha pervertit” el sistema de llicències de taxis.
En aquest context, ha apostat per permetre l’existència de les dues opcions, taxis i VTC, i per una legislació que garanteixi unes condicions laborals “dignes” per als treballadors de totes dues bandes. I que hi hagi el “mínim d’efectes negatius” per a les famílies que depenen del taxi que s’han hagut d’endeutar per aconseguir una llicència.