El vicepresident de l’AMB refreda el calendari del nou reglament de VTC

Antoni Poveda assegura que l'ampliació de la precontractació de 15 minuts a una hora s'aplicarà "el més aviat possible", però rebutja "donar dates"

El vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, ha refredat aquest matí el calendari avançat per l’alcaldessa Ada Colau sobre l’entrada en vigor al març del nou reglament metropolità per a les llicències VTC. Aquesta normativa és la que permetrà ampliar fins a una hora els 15 minuts de precontractació obligatòria que constaran al decret llei que la Generalitat de Catalunya preveu aprovar dimarts i que impedirà oferir immediatesa a empreses com Uber i Cabify. Poveda, que és també alcalde de Sant Joan Despí, ha atès als mitjans de comunicació aquest matí en una roda de premsa del PSC sobre el tranvia i ha declinat confirmar en quina data es començarà a aplicar la restricció.

Ha declarat que la institució metropolitana estudiarà l’acord i aplicarà la nova normativa “amb la major brevetat” perquè entri en vigor “el més aviat possible”. “L’AMB farà tots els estudis jurídics i procedirà a presentar una proposta amb la voluntat de fer-la en els termes que s’han acordat”, ha dit. Sobre la ideoneïtat d’extendre a una hora la precontractació obligatòria, Poveda s’ha limitat a respondre que “és l’acord a què s’ha arribat”. Preguntat sobre si el nou reglament està en vigor abans de les eleccions, ha sorprès assegurant que l’aprovació de la norma “s’ha de fer pensant en el futur” i que cal tenir presents els recursos que les empreses VTC ja han anunciat que presentaran. Així, ha demanat que el conflicte entre taxis i VTC es tracti com “pensant en el futur” i que “no marqui les eleccions”.

El TOT Barcelona ha confirmat a posteriori el sentit de les seves paraules i Poveda s’ha reafirmat en què el nou reglament “es farà el més ràpid possible dins les possibilitats que hi hagi, però no es poden donar dates”. L’alcaldessa Ada Colau va anunciar aquest dimecres que el plenari de febrer de l’AMB donaria l’aprovació inicial al reglament i que després dels preceptius 30 dies d’exposició pública rebria l’aprovació definitiva al plenari de març. Per ara cap grup polític del plenari metropolità ha expressat públicament que hi votarà en contra.

Portaveus de l’Institut Metropolità del Taxi (IMET), òrgan depenent de l’AMB, també mantenen per ara aquest calendari. A més, recorden que just avui conclou el procés participatiu que es va iniciar el 14 de desembre perquè “la ciutadania opini sobre la regulació de les VTC”. L’IMET manté que el procés consultiu “no està obsolet” malgrat que demani opinió sobre una proposta de l’AMB –una segona llicència local a aquests vehicles– va ser suspesa pel TSJC el passat juliol.

Més informació

Nou comentari