Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La implantació de la T-Mobilitat i del nou sistema de tarifes, sense data
  • CA

El calendari fixat per a la implantació de la T-Mobilitat i del nou sistema de tarifes ha hagut de ser estripat, tal com va publicar aquest diari. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet (JxCat), ha confirmat en una entrevista a l’Ara el que va dir la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, al TOT Barcelona: “Preteníem implementar la nova tarifa l’1 de gener del 2021, però estem refent calendaris”, ha admès. “Segur que no serà l’1 de gener, però de seguida que puguem ho farem”.

L’entrada en vigor del nou bitllet de transport estava prevista per a l’abril i havia de ser de forma progressiva. En la primera fase, que havia de començar el mes passat, els usuaris de la T-usual, la T-jove i la T-empleat havien de ser els primers a posar a prova la T-Mobilitat. Tots ells haurien d’haver pogut comprar els seus títols de transport a través de la T-Mobilitat i recarregar-los fent servir el nou bitllet. 

La següent fase s’havia d’aplicar l’1 de gener de l’any que ve, i havia d’incloure la resta d’usuaris del transport públic de la primera corona tarifària. Aquesta és la data a què fa referència Calvet. Finalment, la tercera fase estava prevista per a l’any que ve, i havia de suposar l’extensió de la T-Mobilitat per tot el país. L’última part del procés era la més difusa.

Amb tot, diverses incògnites rodejaven encara la T-Mobilitat a pocs mesos de l’entrada en funcionament. 

El nou sistema de tarifes, ajornat sine die

La T-Mobilitat havia d’anar acompanyada del nou sistema de tarifes: el sistema de quilometratge. Aquest mètode permet cobrar als usuaris per la distància que recorren i no per les zones en què es mouen. Aquest sistema beneficiaria els viatgers que viuen al límit de zones tarifàries i que han de pagar el doble que altres perquè es veuen obligats a canviar de zona a diari.

Fonts del departament de Territori i Sostenibilitat apuntaven que la “data clau” per al sistema de quilometratge era el gener de l’any que ve. Les paraules del conseller Calvet, però, fan palès el retard també en la implantació del nou sistema tarifari: “Els calendaris no seran els mateixos que teníem pensats abans de la pandèmia”. El diputat de JxCat i conseller no detalla quina és el nou calendari per al nou sistema de tarifes. 

Més notícies
Rosa Alarcón: “No podem demonitzar el vehicle privat”
Notícia: Rosa Alarcón: “No podem demonitzar el vehicle privat”
Comparteix
La regidora socialista atén el TOT Barcelona per parlar dels canvis de mobilitat pel desconfinament, del futur del cotxe i la moto i de l'encaix de la bicicleta a la ciutat
La pandèmia de covid-19 provoca un nou retard en la implantació de la T-Mobilitat
Notícia: La pandèmia de covid-19 provoca un nou retard en la implantació de la T-Mobilitat
Comparteix
La regidora Rosa Alarcón confirma al TOT Barcelona que "ara no és el moment" i admet que no se sap "quan" ho serà
T-Mobilitat : 4 certeses i 2 incògnites del títol de transport més impuntual
Notícia: T-Mobilitat : 4 certeses i 2 incògnites del títol de transport més impuntual
Comparteix
El nou bitllet que ha de revolucionar el sistema arribarà a l'abril després de set anys de retards
La T-usual posarà a prova la T-mobilitat
Notícia: La T-usual posarà a prova la T-mobilitat
Comparteix
La implantació de la targeta que ha de revolucionar el transport públic es farà en tres fases, començant a l'abril d'enguany
Una màquina validadora del metro adaptada per a la T-mobilitat / A. L.
Un document intern alerta que les recàrregues de la futura T-Mobilitat poden ser lentes
Notícia: Un document intern alerta que les recàrregues de la futura T-Mobilitat poden ser lentes
Comparteix
La compra de títols de transport públic podria trigar a fer-se efectiva a causa d'un "'delay'"
La Síndica de Barcelona critica “l’endarreriment crònic” de la T-Mobilitat
Notícia: La Síndica de Barcelona critica “l’endarreriment crònic” de la T-Mobilitat
Comparteix
Maria Assumpció Vilà fa balanç de les queixes presentades pels ciutadans durant el 2019 | El transport públic i la circulació va ser l’àrea que en va provocar més

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa