Abril era un mes marcat en vermell en el calendari de la T-Mobilitat. El títol de transport més impuntual, que acumula retards des que s’anunciés el 2013, havia d’entrar en funcionament fa 30 dies. Els primers a utilitzar-la havien de ser els usuaris de la T-usual, la T-jove i la T-empleat –el bitllet dels treballadors de TMB–, tal com va avançar aquest diari. Però la Covid-19, que ha aturat el país des que el 14 de març es decretés l’estat d’alarma, tenia altres plans.
La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha confirmat en una entrevista al TOT Barcelona els pitjors presagis: “Ara no és el moment”. Així doncs, la T-Mobilitat, que havia de marcar el camí cap a un nou sistema de quilometratge que premiés els viatgers habituals de transport públic, encara es farà esperar. La regidora i presidenta de TMB ha detallat que encara no està decidit “quan” s’implantarà.
La T-Mobilitat, un títol de transport que encara tenia incògnites i problemes per resoldre, depèn de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), un consorci format per l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU). Alarcón ha admès, però, que l’actual no és “el millor escenari” per a l’aplicació del nou bitllet.
El calendari establert abans de la pandèmia, que establia tres fases, patirà canvis. La primera fase havia de començar a l’abril, la segona l’1 de gener de l’any que ve i la tercera al llarg de 2021. A més, l’any que ve estava sobre la taula la implantació del sistema de quilometratge, que permetrà cobrar per la distància recorreguda i no per zones. La informació oficial al respecte és pràcticament nul·la, però fonts del departament de Territori i Sostenibilitat situaven al gener de l’any que ve la seva entrada en funcionament.