Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’Ajuntament reforça el control de patinets i altres vehicles elèctrics
  • CA

La Guàrdia Urbana ha iniciat una campanya per reforçar el control dels vehicles de mobilitat personal (VMP), com ara els patinets elèctrics, durant tota aquesta setmana. D’aquesta manera, el cos policial intensifica fins al 28 d’agost la seguretat en diverses zones de Barcelona.

Els VMP tenen una o més rodes, disposen d’una única plaça i van propulsats per motors elèctrics. La velocitat màxima que poden aconseguir és, segons el disseny, d’entre els 6 i els 25 km/h. A més, no requereixen cap autorització administrativa ni assegurança per circular. Així doncs, s’inclouen patinets i monocicles elèctrics, ‘segways’ o ‘hoverboards’, entre altres. A la llista no entren vehicles sense sistema d’autoequilibri i amb seient, vehicles de competició, vehicles per a persones de mobilitat reduïda, vehicles ja inclosos en el reglament com els ciclomotors o els patinets amb seient –que requereixen una autorització administrativa– i les joguines.

Usuaris de bici i patinet al centre de Barcelona / Jordi Play
Usuaris de bici i patinet al centre de Barcelona / Jordi Play

Reduir accidents i la seva gravetat

Cada cop són més les persones que decideixen utilitzar aquest tipus de vehicles. En aquest sentit, els vehicles de mobilitat personal s’han triplicat en cinc anys als carrils bici, passant del 9,2% el 2018 al 30,4% aquest 2022.

El moviment de bicicletes i VMP ha augmentat a Barcelona, i amb això els accidents. Segons les dades de la Guàrdia Urbana, aquests vehicles van provocar quatre de cada deu atropellaments a la ciutat durant el 2021. Les bicis i els VMP van causar 246 dels 614 accidents de trànsit contra persones.

Si parlem específicament dels Vehicles de Mobilitat Personal, dels 7.000 accidents de trànsit que va haver-hi l’any passat, 750 els van causar aquest tipus de vehicles, un 53,69% més que l’any anterior. Així doncs, la Guàrdia Urbana ha impulsat aquesta campanya per garantir el compliment de les condicions de circulació i reduir tant el nombre de sinistres com la gravetat de les lesions ocasionades.

Més notícies
Una parella d'agents de la Guàrdia Urbana patrullant / GUB
Junts patrulla de nit amb la Guàrdia Urbana pels punts més calents
Notícia: Junts patrulla de nit amb la Guàrdia Urbana pels punts més calents
Comparteix
Els regidors Jordi Martí Galbis i Joan Rodríguez surten de nit amb la UREP per recollir demandes i necessitats del cos policial
Dues persones amb una bandera LGTBI / Europa Press
Un policia evita una agressió homòfoba a la platja però queda ferit
Notícia: Un policia evita una agressió homòfoba a la platja però queda ferit
Comparteix
Es tracta d'un policia nacional espanyol que es trobava fora de serveri i va intervenir en veure els agressors
Obres a Rodalies. Estació de Sant Andreu Arenal / Jordi Play
Posen en marxa una aplicació per consultar informació del transport públic
Notícia: Posen en marxa una aplicació per consultar informació del transport públic
Comparteix
Està disponible per iPhone i Android i permet trobar les millors rutes unint tots els mitjans de transport públic
Nou carril bici segregat al carrer de Sants, entre Arizala i Riera Blanca / Ajuntament de Barcelona
Un nou carril bici estreny 2 illes del carrer de Sants
Notícia: Un nou carril bici estreny 2 illes del carrer de Sants
Comparteix
Es pot pedalar en els dos sentits de la via però queda un sol carril per a cotxes

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ara una d'indis a agost 23, 2022 | 13:25
    ara una d'indis agost 23, 2022 | 13:25
    i com ho faran, des del sofà, no recordo el dia que vaig veure una parella d'urbans, caminant per algun carrer de la ciutat, per darrera vegada. Si ho fessin habitualment, des dels usuaris de MVP, cotxes o motocicletes, aplicant el reglament, podrien fer l'agost cada dia, només amb els conductors que fan us de mòbil incorrectament,
  2. Icona del comentari de: Ramón Peiró Tort a agost 23, 2022 | 14:17
    Ramón Peiró Tort agost 23, 2022 | 14:17
    Vergonyós el que estàn fent amb Barcelona amb tants carrils per patinets .A sobre en càs d'accident ,no tenen assegurança i es declaren insolvents .El Karma es Sagrat i aquests irresponsables actuals del Ajuntament d'alguna manera ho pagaràn
  3. Icona del comentari de: ciutadà a agost 24, 2022 | 07:53
    ciutadà agost 24, 2022 | 07:53
    Mireu, jo tinc un ciclomotor. I per a poder circular amb ell haig de tenir permís de conduir, pagar una assegurança i un impost municipal . El codi de circulació ho deixa ben clar: "Vehicles amb motor". Que potser no en porten aquests patinets?. Aquí o tots moros o tots cristians.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa