Un tram del carrer de Sants estrena carril bici segregat, a costa d’estrènyer fins a només un carril l’espai per als cotxes. Les dues illes de cases entre els carrers Arizala i Riera Blanca ja es poden pedalar en els dos sentits: en direcció a l’Hospitalet els ciclistes disposen ara d’un espai exclusiu per a bicicletes entre la vorera i una filera de contenidors i aparcament, mentre que en direcció al centre de Barcelona poden continuar usant el carril mixt per a bicis, busos i taxis.

Enmig queda un sol carril estàndard, que escanya la circulació dels vehicles privats per aquesta artèria interurbana. El nou espai té separadors, zones avançades per a bicicletes i semaforització específica. De pas que es feien les obres també s’ha millorat la xarxa de semàfors.

El consistori va començar les obres al juny i anuncia aquest cap de setmana la finalització, que celebra com una continuació de l’eix ciclista de la carretera de Collblanc. En la línia d’altres actuacions dels darrers anys, la infraestructura ciclista poc a poc agafa dimensió metropolitana per fer possible el desplaçament entre diferents municipis. En aquest cas, d’Esplugues a Barcelona passant per l’Hospitalet de Llobregat.

Vista del carrer de Sants entre Arizala i Riera Blanca abans del nou carril bici segregat / Foto: Google Street View
Vista del carrer de Sants entre Arizala i Riera Blanca abans del nou carril bici segregat / Foto: Google Street View

El govern municipal té en marxa 32,6 quilòmetres nous de carril bici i també millores en 11,7 quilòmetres ja existents, “amb l’objectiu d’arribar al 2023 amb una xarxa de 272,6 quilòmetres”. A menys d’un any de la fi del mandat, la ciutat en té 245. Tot i que no sempre l’urbanisme ho permet, la política base actualment és baixar els carrils de la vorera a la calçada, per fer-los més amples i evitar conflictes amb els vianants com els que hi ha hagut a la Diagonal per exemple.

Carrils bici recents i properes estrenes

Els darrers mesos s’han estrenat també carrils bici en trams de les avingudes Meridiana –entre Mallorca i Josep Estivill– i Diagonal –entre els passejos de Gràcia i Sant Joan i davant la facultat d’Empresarials–. La Gran Via entre Pau Claris i Marina, la Ronda Guinardó entre Vinyals i Cartagena i el carrer Nàpols entre la Travessera de Gràcia i Provença són altres incorporacions recents.

Els propers carrils bici previstos són a Manso entre Borrell i Paral·lel, dins de la Superilla de Sant Antoni; i els quasi 2 quilòmetres que connectaran Sant Andreu sud i la Sagrera sud amb Sant Martí i l’Eixample com a continuació del carril bici de Berenguer de Palou. Els fons europeus Next Generation financen moltes d’aquestes obres.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa