Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Cues de més d’una hora per comprar les noves targetes de transport bonificades

El canvi de tarifes del transport públic té una conseqüència imprevista: cues de més d’una hora a les oficines d’atenció al client per comprar les noves targetes bonificades. La ciutadania amb dret a descomptes socials, com famílies nombroses i monoparentals o persones a l’atur, han de comprar en persona els títols bonificats perquè no estan disponibles ni a les màquines expenedores ni als canals de venda en línia i telefònica. Les 3 dependències de TMB a les estacions de metro d’Universitat, Sagrera i Diagonal són les més saturades, perquè són les més conegudes pels viatgers, tot i que les oficines de la resta d’operadors a la ciutat (FGC, Rodalies i Estació del Nord) també han notat un fort augment de visites.

[r:1]

El boom de demanda sorgeix fonamentalment de tres factors: nou públic pels preus més atractius, l’eliminació de la T-Trimestre i la coincidència de la compra presencial amb les incidències pels nous títols (bescanvis, confusions…). Cada client ha de mostrar l’acreditació de la seva situació familiar o laboral i s’està uns minuts al mostrador. A més, només pot comprar un abonament –no pot comprar-ne tres de cop i anar-les estrenant consecutivament, per exemple–, de forma que els antics usuaris de les T-Trimestre desaparegudes ara hauran d’anar a l’oficina el triple de vegades per comprar una T-usual cada mes. 

Gran increment d'afluència a les oficines d'atenció de TMB pels nous títols bonificats / MMP

Gran increment d’afluència a les oficines d’atenció de TMB pels nous títols bonificats / MMP

Aquest dimecres al migdia, per exemple, hi havia uns 60 números de cua –més d’una hora d’espera– només per a les famílies nombroses i monoparentals. Diversos usuaris han explicat al TOT Barcelona que han hagut d’improvisar el dinar al bar de l’estació, canviar de plans per la tarda o ajornar la compra a demà. “Sóc de Santa Coloma de Gramenet i he passat al migdia per la Sagrera, però hi havia molta cua i he acabat venint a Universitat, on també hi ha molta cua”, explica Merche Riba, mentre menja una truita de patates a la barra del bar del costat de l’oficina. Ha vingut a comprar una T-70/90 per a famílies monoparentals, el títol multipersonal de major durada que ha quedat. “No sabia que hi ha altres punts on comprar les targetes bonificades a banda d’aquestes tres oficines del metro”, admet.

[r:8]

La Yasmin El Akkad ja fa mitja hora que espera i li queden 34 números per poder comprar la seva T-Jove de 3 zones amb el descompte de família nombrosa especial. Dos amics li fan companyia, asseguts tots tres al terra del vestíbul. Són universitaris i van cada dia a Manresa. “Vaig venir ahir però la cua era molt pitjor, arribava als torns d’entrada al metro i donava la volta al vestíbul!”, exclama El Akkad. Segons expliquen aquesta jove i la cambrera del bar, aquest dimarts s’havia espatllat la màquina que dona tanda i per tant calia fer cua presencial, mentre una treballadora apuntava a mà els cognoms de qui volia un títol bonificar per anar-los cridant pel nom.

TMB fia la solució a les cues a la T-Mobilitat

TMB no té previst, avui per avui, obrir cap altre punt d’atenció a l’usuari. “La normativa de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) diu que certs títols socials s’han de tramitar de forma presencial i d’oficines d’atenció hi ha les que hi ha”, assumeixen portaveus de TMB. “És cert que inicialment hi ha una molèstia, però confiem que serà temporal: al llarg d’aquest any es resoldrà amb la posada en marxa de la venda en línia a través de la T-Mobilitat”, afegeix. TMB calcula que “menys del 15% de les persones que compraven targetes bonificades triaven les T-trimestre”, pel que considera que la incomoditat d’haver d’anar a l’oficina el triple de cops només afecta a una minoria, encara que reconeix que eren un percentatge petit precisament gràcies a la major periodicitat.

Vestíbul del metro Universitat ple d'usuaris que esperen tanda a l'oficina d'atenció / MMP

Vestíbul del metro Universitat ple d’usuaris que esperen tanda a l’oficina d’atenció / MMP

Els descomptes socials són substancials, pel que molts soferts viatgers han preferit perdre una hora llarga i fer cua. Per exemple, la T-Usual amb un mes de viatges il·limitats costa 40 euros per al públic general, 32 euros per a les famílies monoparentals i nombroses estàndard i 20 euros per a les monoparentals i nombroses de categoria especial. Pels aturats costa només 9,95 euros.

Més notícies

Sorpresa, desconcert i preguntes al metro amb els nous bitllets de transport

Notícia: Sorpresa, desconcert i preguntes al metro amb els nous bitllets de transport
Comparteix
Els treballadors del subsòl intenten resoldre els dubtes dels viatgers sobre els canvis
Notícia: Sorpresa, desconcert i preguntes al metro amb els nous bitllets de transport - Mobile

TMB anuncia que la T-Usual arrasa i admet que la T-Casual recula

Notícia: TMB anuncia que la T-Usual arrasa i admet que la T-Casual recula
Comparteix
La companyia assegura que les vendes de la nova targeta personalitzada per a viatgers habituals duplica les vendes de les antigues T-Mes, T-50/30 i T-Trimestre
Notícia: TMB anuncia que la T-Usual arrasa i admet que la T-Casual recula - Mobile
Passatgers del metro validant les seves targetes per accedir a les andanes / Adrià Lizanda

TMB esquivarà les queixes dels usuaris sobre la fi de la T-10

Notícia: TMB esquivarà les queixes dels usuaris sobre la fi de la T-10
Comparteix
Explica als treballadors en un document intern que han de derivar les crítiques dels viatgers a la web de l'ATM
Notícia: TMB esquivarà les queixes dels usuaris sobre la fi de la T-10 - Mobile

La T-10 dels jubilats no pujarà de preu

Notícia: La T-10 dels jubilats no pujarà de preu
Comparteix
L'AMB manté el preu de 4 euros i per la targeta metropolitana T4, que ja era unipersonal
Notícia: La T-10 dels jubilats no pujarà de preu - Mobile
Col·lecció de targetes de metro, amb una T10 (verda) i les T1 antigues / Laura Solé

La petita gran història de la T-10, la revolució del transport de Barcelona

Notícia: La petita gran història de la T-10, la revolució del transport de Barcelona
Comparteix
La supressió d'aquest popular títol, estrenat el 2001 amb la integració tarifària, omple les xarxes de records nostàlgics i queixes dels usuaris
Notícia: La petita gran història de la T-10, la revolució del transport de Barcelona - Mobile

Les últimes T-10 caducaran al febrer

Notícia: Les últimes T-10 caducaran al febrer
Comparteix
La T-casual, que substituirà al bitllet estrella fins ara, costarà 1,15 euros més
Notícia: Les últimes T-10 caducaran al febrer - Mobile

La T-10 i la T-Mes desapareixen i hi haurà dues noves targetes de transport

Notícia: La T-10 i la T-Mes desapareixen i hi haurà dues noves targetes de transport
Comparteix
Ajuntament, Generalitat i AMB presenten la proposta de títols i tarifes per al 2020
Notícia: La T-10 i la T-Mes desapareixen i hi haurà dues noves targetes de transport - Mobile

Preguntes i respostes sobre els nous bitllets de metro i bus

Notícia: Preguntes i respostes sobre els nous bitllets de metro i bus
Comparteix
Fins quan es podrà utilitzar la T-10, quins títols desapareixen i quan es podran comprar els nous
Notícia: Preguntes i respostes sobre els nous bitllets de metro i bus - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa