La nova targeta T-Usual per al metro i l’autobús de Barcelona i l’àrea coberta per TMB està arrasant entre els viatgers, segons les primeres dades proporcionades per la companyia, que també admet que la polèmica T-Casual “recula” respecte de les vendes que tenia la T-10.
Segons les primeres xifres de les màquines expenedores de les 158 estacions, els dies 1 i 2 de gener la venda dels “abonaments personalitzats” T-usual, vàlids per a un nombre il·limitat de viatges en 30 dies i vinculat a un DNI que s’ha d’introduir quan es va la compra, s’han incrementat un 120% en relació amb les dels abonaments equiparables de fa un any, la T-Mes, T-50/30 i la T-Trimestre.
De la mateixa manera, TMB informa de les dades sobre la T-Casual, pensada per als usuaris que fan servir amb poca freqüència el transport públic, que s’està venent un 22% menys que la T-10, que és la targeta que substueix, tot i que és 1,15 euros més cara. La Casual és una targeta de 10 viatges i també ha de ser unipersonal, malgrat que aquesta exigència que impediria un grup o una família compartir-la no entrarà en vigor fins l’1 de març, fins que no es disposi de la T-Familiar, com va avançar ahir el TOT Barcelona. De fet, la Familiar es va anunciar a corre-cuita quan van sorgir les crítiques.
Des del punt de vista defensat per TMB, aquestes dades encaixen amb el que tenia previst la companyia, que vol incentivar i premiar l’ús freqüent del transport públic. “La T-usual és l’aposta principal del model tarifari aprovat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) el desembre passat”, recorden. Es basa en una tarifa plana per viatjar amb tots els modes de transport durant 30 dies amb un preu de 40 euros per a una zona, un 25% menys del que valia la T-mes el 2019.
Les mateixes fonts de TMB també afirmen que la T-jove, títol trimestral personalitzat que per a una zona al preu de 80 euros (105 euros el 2019) “s’ha disparat”. Segons les seves xifres, “en dos dies se n’han venut tres vegades més que en les mateixes dates del 2019”.
El balanç de conjunt de TMB dels dos primers dies de l’any, la venda de targetes de transport ha crescut un 6% respecte de l’any passat.