Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Foment vol ampliar l’Aeroport perquè “la tercera pista no sigui Barajas”

Foment del Treball ha constituit una nova comissió per reclamar l’ampliació de l’Aeroport del Prat, un objectiu que defensa avistant que, sense ell, “la tercera pista serà Barajas”. Segons la patronal, l’objectiu d’aquesta comissió serà “cercar el consens de totes les administracions públiques que permeti un pacte” per augmentar l’abast de la infraestructura, una intervenció que consideren “vital per a l’economia catalana”. El grup de treball està format per experts de diversos sectors relacionats amb el transport aeri, i tindrà al capdavant el president de la Cambra de Contractistes d’Obres de Catalunya, Lluís Moreno, una decisió que el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, atribueix a la “gran capacitat tècnica” amb què compta l’entitat quant a infraestructures.

Si bé les crítiques a l’ampliació des dels seus detractors addueixen l’impacte mediambiental que les obres tindrien sobre l’entorn, Foment insisteix que la proposta ha de “presentar la mínima afectació ambiental i promoure la descarbonització”. En aquest sentit, la patronal ha inclòs dins del seu grup d’experts mediamibientalistes i acadèmics referents en l’estudi de la natura. La comissió estarà oberta, segons la patronal, a qualsevol entitat externa que hi vulgui col·laborar. “Volem integrar tota veu que defensi que l’Aeroport ha de ser ampliat”, assevera Moreno.

L’objectiu final, així, és que el pla DORA d’Aena –el document de regulació aeroportuària que estableix la normativa de les infraestructures de transport aeri de l’Estat fins al 2026– torni a contemplar l’ampliació d’una de les pistes de l’Aeroport perquè sigui “prou llarga per convertir-lo en una plataforma connectada al món”. Tot i això, el president de la comissió reconeix que no saben si, en cas d’aconseguir el consens per a l’ampliació, es podrà afegir al pla vigent o si, per contra, entraria al document regulador posterior.

D’implementar les obres que reclama la patronal, l’Aeroport del Prat crearia 30 noves connexions amb capitals de tot el món, des de les 40 actuals fins a un total de 70. “L’objectiu -apunta Moreno- és donar una solució als cinc milions de viatgers que fan servir l’Aeroport del Prat”. El president de la comissió lamenta la pèrdua d’acció comercial turística i de congressos que suposa la limitació de vols internacionals. Segons defensa, “molts esdeveniments es podrien fer a Barcelona però no es fan perquè l’empresari de Tòquio vol volar directament a la ciutat i no pot”.

Acord institucional

Sánchez Llibre s’ha mostrat “convençut” que el grup de treball de la patronal contribuïrà a “la recuperació del consens institucional”. La patronal reclama l’aprofitament dels 1.700 milions d’euros per a l’ampliació de l’Aeroport, i defensa que les obres crearien “desenes de milers de llocs de treball“. La demanda dels empresaris coincideix amb la recuperació de l’activitat del transport aeri a Barcelona, que ja se situa per sobre del 80% de les xifres anteriors a la pandèmia. En aquest sentit, Sánchez Llibre afanya les institucions a arribar a acords a favor de l’ampliació perquè cap altre aeroport de l’Estat agafi el testimoni dels vols internacionals. “Sense l’ampliació de l’Aeroport, la tercera pista serà Barajas”, alerta el president de la patronal.

El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, i el president de la comissió per l'ampliació de l'Aeroport, Lluís Moreno, durant la presentació de l'ens / Foment del Treball
El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, i el president de la comissió per l’ampliació de l’Aeroport, Lluís Moreno, durant la presentació de l’ens / Foment del Treball

La comissió plantejada per Foment tindrà una vida útil de nou mesos, fins al juny de 2023. El president de la patronal aspira, així, a traslladar les conclusions del grup de treball als governants electes a tots els nivells de l’administració durant el cicle electoral del pròxim curs. En aquest sentit, Sánchez Llibre tendeix la mà també als ajuntaments afectats per les obres, també a “les dues ànimes de l’Ajuntament de Barcelona: la que vol l’ampliació i la que no la vol”.

Les conclusions, apunta Moreno, han de servir de “catalitzador” per a la reclamació de l’ampliació a Aena. La principal metodologia de la patronal serà la compareixença privada d’experts, que posaran sobre la taula “els pros, els contres i els sí, però”: les necessitats i els límits ambientals de les obres sobre les pistes de l’Aeroport. En aquest sentit, el president de la comissió reivindica “trobar una solució que consensuï la infraestructura amb la no eliminació de l’ecosistema que hi conviu”.

La comissió està formada per un total de 24 membres –a més de Moreno– amb representants de diversos camps de l’empresa i l’acadèmia del país. Destaquen el mateix president de Foment del Treball, així com el secretari general de l’entitat, David Tornos, entre altres càrrecs de la patronal. S’hi afegeixen perfils com la CEO de Social Car Mar Alarcón, el director de l’àrea de mobilitat del RACC Cristian Bardají, l’exministre d’exteriors Josep Piqué o el president del congrés Automobile Barcelona Enrique Lacalle.

Més notícies
Un avió Airbus A350 de la companyia Singapore Airlines, al Prat / ACN

L’aeroport del Prat frega els dos milions de passatgers el febrer

Notícia: L’aeroport del Prat frega els dos milions de passatgers el febrer
Comparteix
Es registren un 40% menys d'operacions que el 2019, abans de l'esclat de la pandèmia de la covid-19
Notícia: L’aeroport del Prat frega els dos milions de passatgers el febrer - Mobile
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, atenent els mitjans en una imatge d'arxiu / Laura Fíguls (ACN)

Colau rebutja l’ampliació del Prat i recorda que “té altres prioritats”

Notícia: Colau rebutja l’ampliació del Prat i recorda que “té altres prioritats”
Comparteix
L'alcaldessa barcelonina diu que la ciutat és "pionera i líder"
Notícia: Colau rebutja l’ampliació del Prat i recorda que “té altres prioritats” - Mobile
L'aeroport del Prat ha perdut el 63% del tràfic amb la pandèmia / Pixabay

Foment menysté el moviment contra l’ampliació de l’aeroport

Notícia: Foment menysté el moviment contra l’ampliació de l’aeroport
Comparteix
La patronal Foment espera que la Generalitat i l'Estat reprenguin el diàleg sobre el futur de l'aeroport
Notícia: Foment menysté el moviment contra l’ampliació de l’aeroport - Mobile
L'alcaldessa Ada Colau en imatge d'arxiu / David Zorrakino (Europa Press)

Desori a l’Ajuntament per l’ampliació de l’aeroport del Prat

Notícia: Desori a l’Ajuntament per l’ampliació de l’aeroport del Prat
Comparteix
JxCat aconsegueix que tota l'oposició voti unida a favor d'una ampliació que no afecti la Ricarda
Notícia: Desori a l’Ajuntament per l’ampliació de l’aeroport del Prat - Mobile

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ton c. a setembre 05, 2022 | 18:35
    ton c. setembre 05, 2022 | 18:35
    Madrid és e lmillor d´Espanya, perque no ho acceptem d´una vegada, la resta d´espanyols de bien així ho reconeixen, ah que no volem ser espanyols, aleshores.....
  2. Icona del comentari de: Ricard a setembre 06, 2022 | 08:16
    Ricard setembre 06, 2022 | 08:16
    Gracies a botiflers com els de Fomento Barcelona sempre serà la cinquena pista de Barajas. És el que té ser castellans a la força, amb l'entusiasta recolzament de Fomento, entre d'altres.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa