Turisme de Barcelona busca visitants espanyols amb un programa de moda a TVE

Turisme de Barcelona reorienta la seva promoció exterior de la ciutat en busca de visitants espanyols, que considera ara “primer objectiu” del consorci público-privat. Després d’anys en què el sector turístic de la capital s’adreçava sobretot als mercats internacionals, en especial als de major poder adquisitiu, ara prioritza captar públic de l’Estat per la major facilitat de mobilitat en temps de pandèmia. Una de les primeres accions del nou paradigma, plasmat al Pla de les Línies Estratègiques 2021-2023, és l’impuls d’un programa sobre moda a TVE: el concurs Maestros de la Costura obrirà temporada dilluns vinent amb un capítol rodat al recinte modernista de Sant Pau i dedicat als dissenyadors de moda catalans.

Els concursants hauran de confeccionar rèpliques de peces de roba de Knowtown (el nom artístic de Marc Vidal), Tot Hom, Yolancris, Lydia Delgado, Manuel Bolaño i Joan Avellaneda. La prova d’exteriors mostrarà l’arquitectura de Lluís Domènech i Montaner, que és una de les atraccions més ben valorades i escenari de les passarel·les de la 080 Fashion Week. El programa especial és una nova col·laboració entre l’ens i la productora Shine Iberia, després del capítol impulsat al programa MasterChef, amb l’objectiu de “promocionar Barcelona a través dels seus atributs com a destinació turística i adreçar-se al públic nacional“, segons diu textualment un comunicat de Barcelona Turisme.

Majoria espanyola per primer cop des de 1990

La directora del consorci, Marian Muro, ja va avançar en presentar el pla 2021-23 que aspirava a un increment del 15% del públic espanyol a Barcelona en els propers dos anys, amb promoció adreçada a perfils interessats específicament en el turisme cultural. En l’últim trimestre de 2020 el mercat espanyol ha acaparat més del 50% de la quota de mercat a la ciutat i per primer cop des de 1990 ha superat el percentatge de turistes estrangers.

El nou any ha començat amb les reserves al 20% aproximadament i també impera el visitant espanyol. Aquest escenari es pot seguir setmana a setmana en l’informe de Perspectives que elabora l’Observatori del Turisme a Barcelona (OTB), òrgan coparticipat per la Cambra de Comerç, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i Turisme de Barcelona.

Nou comentari

Més notícies
L'entrada de la Terminal T1 de l'aeroport de Barcelona-El Prat / ACN

Aena manté el pla per fer del Prat un ‘hub’ tot i la pèrdua de Norwegian

La pandèmia "ofereix temps" per buscar un consens sobre l'ampliació de la tercera pista, segons la Cambra
Una amfitriona ensenya els racons d'una habitació d'un pis turístic / ACN

Milers d’allotjaments turístics il·legals resisteixen a Barcelona

Un estudi de l'INE basat en registres i anuncis a Internet detecta moltíssimes irregularitats
Una parella davant de l'Hotel Palace tancat / ACN

Els fons d’inversió aprofiten la pandèmia per buscar gangues al sector hoteler de Barcelona

El mercat està molt atenta a l'evolució del turisme i vol aprofitar aquesta oportunitat
Els hotels han reduït preus per atraure clients després de la pandèmia EUROPA PRESS

La inversió hotelera cau molt més a Madrid que a Barcelona

El sector hoteler barceloní tanca 2020 amb una inversió de 151 milions d'euros, un 38,6% menys