Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Les obres per allargar l’L8 d’FGC fins a Gràcia començaran al gener

El Departament de Territori ha anunciat que les obres per allargar la Línia 8 dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) arrencaran a partir del pròxim 8 de gener. Els treballs consisteixen, concretament, a perllongar la línia d’FGC Llobregat-Anoia des de l’estació on es troba actualment, plaça d’Espanya, fins a Gràcia. Això suposarà la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres, la reforma de dues estacions existents —plaça d’Espanya i Gràcia— i la creació de tres noves —Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia—. La previsió és que el projecte compti amb un pressupost de més de 300 milions d’euros i que s’executi en 58 mesos.

Pel que fa a les estacions del recorregut, el perllongament farà que s’ampliï el vestíbul i es reconfigurin els accessos de plaça d’Espanya. Tanmateix, requerirà la construcció de l’estació d’Hospital Clínic al carrer de Comte Urgell, concretament al tram que es troba entre els carrers de Rosselló i Còrsega. Aquesta connectarà la línia d’FGC amb l’L5 de metro. Una altra de nova serà la que s’aixecarà a Francesc Macià, al tram del carrer de Comte Urgell que hi ha entre els carrers de Buenos Aires i plaça de Francesc Macià, on es podrà accedir al tramvia i les diverses línies de bus. Per últim, està l’estació de Gràcia. Se’n construirà una de nova sota Travessera de Gràcia i la plaça Gal·la Placídia. Des del vestíbul seu vestíbul s’accedirà, a través d’ascensor de gran capacitat, a l’L8 i la línia del Vallès d’FGC.

Oposició veïnal

Més enllà dels avenços en mobilitat que implicaran les obres, cal recordar que en els darrers mesos també han provocat protestes per part del veïnat de la zona, especialment del barri de l’Esquerra de l’Eixample. El principal motiu és que es preveia ocupar part del Parc de Joan Miró amb la zona logística d’explotació de la tuneladora i, a més, talar diversos arbres. El veïnat va protagonitzar diferents protestes i va intentar aturar aquestes conseqüències amb converses amb l’Ajuntament. Finalment, no les ha pogut evitar. Però, tal com ha informat Territori, es reduirà el terreny que estava previst ocupar: el 12% del parc. És a dir, 5.300 m2 dels 45.000 totals. D’altra banda, tal com ha afirmat Betevé, es talaran un total de 118 arbres, alguns dels quals es podran trasplantar.

Més notícies
Notícia: Afectacions al trànsit per les obres de perllongament de la línia L8
Comparteix
L'actuació permetrà introduir la tuneladora que ha d'excavar el túnel fins a les estacions d'Hospital Clínic i Gràcia
Notícia: Els veïns de l’Eixample es manifestaran per salvar el parc de Joan Miró
Comparteix
Diverses entitats veïnals signen la convocatòria i demanen a l'Ajuntament i la Generalitat que reconsiderin les seves postures
Notícia: Nova mostra de força veïnal en contra de la tala d’arbres al parc Joan Miró
Comparteix
Uns 300 manifestants han denunciat que el parc més gran del barri es vol utilitzar com a zona logística d'explotació de la tuneladora de la línia L8 del FGC
Notícia: Junts demana a l’Ajuntament que “salvi” el parc de Joan Miró, ara degradat
Comparteix
El partit juntaire assegura que a la zona hi ha una plaga de rates, a més d'incivisme, vandalisme i brutícia

Comentaris

  1. Icona del comentari de: IGNASI FORTUNY a desembre 12, 2023 | 12:40
    IGNASI FORTUNY desembre 12, 2023 | 12:40
    Tenia entès que es ferà la junccio entre la nova linia i la del Tibidabo. Com es resoldrà l'amplada de via que no serà la mateixa?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa