Les direccions de les escoles públiques de Barcelona se sumen a la vaga del 15 de març. Els centres han fet arribar a les famílies que secundaran la jornada de protesta de la setmana que ve, convocada per diferents sindicats contra la gestió del Departament d’Educació, encapçalat pel conseller Josep Gonzàlez-Cambray, a qui acusen de menystenir els representats dels treballadors i imposar mesures sense negociació.
En la carta que han fet arribar a les llars, les direccions de les escoles públiques infantils, de primària, de secundària i d’educació especial expliquen que han consensuat anar a la vaga del 15 de març per reivindicar que volen formar part de la presa de decisions que afecten “el dia a dia” dels centres. “En aquests moments ens trobem amb un seguit de situacions que dificulten una gestió de qualitat dels centres”, recull el comunicat, en el qual expressen “preocupació” i “descontent generalitzat”.
Alhora, les direccions dels centres de Barcelona han demanat una reunió amb Gonzàlez-Cambray, a qui han traslladar el seu “malestar per la gestió comunicativa i de recursos” del Departament d’Educació. Els màxims responsables dels col·legis i instituts de la capital reivindiquen estabilitzar plantilles, més recursos i més temps per adaptar-se als canvis. Així mateix, expressen “neguit” pel nou calendari escolar, que preveu avançar l’inici del curs el setembre, després de les vacances de l’estiu.
Es queixen que, durant aquest temps, les escoles s’han assabentat dels canvis de la gestió als centres educatius a través de la premsa i no per part del Departament. Ho consideren “un menyspreu” cap a la comunitat educativa. Per això, expliquen que diuen ‘prou’ i denuncien que l’educació “no s’improvisa”.
Manca de recursos i 25% de castellà
Entre els motius que exposen de preocupació hi ha la manca de recursos humans, materials i formació per al desplegament del decret d’educació inclusiva; la necessitat de mantenir “definitivament” els contractats pel context covid i donar estabilitat a les plantilles; l’aplicació dels nous currículums de Primària, ESO i Batxillerat; el nou calendari escolar i la gestió que comporta i la “preocupació” pel manteniment del model lingüístic català com a “model d’èxit per a la igualtat d’oportunitats”.
En aquest últim apartat, traslladen al conseller que les direccions estan desinformades sobre com actuar davant la demanda per part de famílies del 25% de castellà. “Necessitem que el Departament assumeixi la responsabilitat legal perquè no recaigui sobre les direccions dels centres i ens acompanyi des de l’inici si fos el cas”, reclamen.