Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona prepara un “gran centre” d’acollida de refugiats ucraïnesos
  • CA

Barcelona acollirà en els pròxims dies un “gran centre” d’acollida de refugiats ucraïnesos. Així ho ha dit el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions del govern espanyol, José Luis Escrivá, en una entrevista a RNE. “Estem estudiant dues possibilitats en aquests moments”, ha dit, sense concretar més detalls. El que sí que ha especificat és que serà un centre de primera recepció.

Preguntada per aquesta qüestió, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha admès a RAC1 que no té el detall de les conversacions, perquè per una qüestió competencial les està liderant la quarta tinenta d’alcaldia i regidora de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, Laura Pérez. A més de la capital catalana, es preveuen dos espais més, al País Valencià i a la Comunitat de Madrid.

“Barcelona està preparada”, ha volgut deixar clar Colau. Igualment, ha demanat a la ciutadania un replantejament de l’ajuda humanitària que en aquests moments s’està oferint. En aquesta línia, ha considerat que cal posar “una mica d’ordre a aquesta voluntat d’ajuda, perquè reunir molta roba que ocupa molt volum i enviar-la en camions no és la manera més eficaç”. “Té tota la bona intenció del món, però logísticament és molt costosa”, ha refermat. És per això que ha aconsellat fer donatius a entitats que treballen sobre el terreny, com ACNUR, Save the Children o Creu Roja. Igualment, el consistori ha habilitat el correu electrònic llars.acollida@bcn.cat per tots aquells veïns i veïnes que vulguin ajudar en matèria d’acollida.

En els darrers dies han arribat a la capital mig miler de ciutadans ucraïnesos fugint de la guerra, en avió, tren, bus i cotxe, aproximadament. De fet, aquest cap de setmana ha aterrat a l’aeroport del Prat el primer avió de rescat. El govern espanyol ja ha confirmat que n’aniran arribant més, per facilitar l’acollida i seguretat d’aquesta població.

Iots russos, al punt de mira

Colau també ha explicat que els iots russos atracats al port de Barcelona estan sota el punt de mira del consistori. En concret, des del Port, que és qui té competències, s’està negociant amb el govern espanyol per dur a terme accions que puguin asfixiar el règim del president rus, Vladímir Putin. En aquesta línia, algunes d’aquestes embarcacions, “tres o quatre”, segons l’alcaldessa, són propietat de grans fortunes que donen suport al govern de Rússia en la invasió a Ucraïna. “S’haurien de requisar”, ha opinat Colau, que igualment ha deixat en mans d’altres institucions aquesta decisió.

Més notícies
Notícia: Clam de 800 veus a Barcelona contra la guerra a Ucraïna
Comparteix
Les persones concentrades a la plaça de Catalunya han exigit a l'OTAN que tanqui l'espai aeri ucraïnès
Notícia: Els mètodes contra les bombes a Barcelona que ara s’utilitzen a Ucraïna
Comparteix
La tenacitat dels barcelonins davant dels bombardeigs de la Guerra Civil troba paral·lelismes en la resistència a la invasió russa
Notícia: Què has de fer per acollir un nen ucraïnès
Comparteix
UNICEF explica els requisits que cal seguir per fer aquest tràmit, que és força complex
Notícia: Veïns del Besòs i amb estudis: perfil dels ucraïnesos a Barcelona
Comparteix
Es concentren a la frontera amb Sant Adrià del Besòs i en 10 anys gairebé han doblat població
Notícia: Allau de solidaritat per ajudar Ucraïna: “Estem rebent molta ajuda”
Comparteix
Voluntaris s'organitzen per transportar ajuda humanitària fins a l'est d'Europa, després de la guerra declarada per Putin el 24 de febrer
Notícia: El cònsol ucraïnès a Barcelona alerta d’una “catàstrofe nuclear” a Europa
Comparteix
Vorobyov reclama més implicació a Europa

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Maria Casals a març 08, 2022 | 17:41
    Maria Casals març 08, 2022 | 17:41
    Aquests iots s'haurien de requisar i haurien de servir per allotjar-hi alguns dels ucraïnesos que arriben a Barcelona fugint de la guerra.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa