Barcelona acollirà la Copa Amèrica de Vela el 2024. Així ho ha confirmat el conseller d’Empresa, Roger Torrent, a El matí de Catalunya Ràdio. “La feina per part de la Generalitat i el conjunt de les administracions implicades està feta i estem esperant aquest retorn definitiu per part de l’organització”, ha afirmat Torrent, que alhora ha dit que espera que en les pròximes hores es faci oficial l’anunci.
El conseller ha assegurat que l’impacte econòmic d’aquesta competició pel conjunt del país serà “bilionari”. De fet, es tracta d’un esdeveniment esportiu de llarga durada, ja que, com ha explicat Torrent, els equips competidors es desplacen a la ciutat que acull la competició “des del minut i fins al final de la competició, pràcticament dos anys“.
Per acollir aquest esdeveniment, les administracions públiques, com l’Ajuntament de Barcelona o la mateixa Generalitat de Catalunya, faran inversions, encara per concretar. Així mateix, el conseller d’Empresa ha defensat la idea que el conjunt d’actors privats també intervinguin en aquest esdeveniment i financin part de les adequacions que cal fer. “És important l’exercici de la col·laboració publicoprivada”, ha sostingut. Un dels grups privats més destacats en aquest àmbit serà el lobby empresarial Barcelona Global.
Projecció internacional
A ningú se li escapa que aquest esdeveniment situarà al mapa del món, un cop més, Barcelona i Catalunya. “És molt important la projecció, especialment en uns mercats, com el nord-americà, en què ens volem posicionar a nivell turístic”, ha explicat Torrent. “La Copa Amèrica és una marca que ens ajuda d’una manera molt important”, ha afegit. A més dels Estats Units, la Copa Amèrica de Vela és molt seguida pels aficionats d’Austràlia i Nova Zelanda. De fet, l’última edició la va guanyar un equip neozelandès.
Barcelona s’ha posat per davant de Màlaga, la ciutat irlandesa de Cork i Jiddah a l’Àrabia Saudita per allotjar la competició, considerada una de les més atractives i amb més ganxo pel públic dels esports marítims. A més de l’Ajuntament, a la candidatura se suma la Generalitat, el Port de Barcelona, la Diputació de Barcelona. La decisió sobre quina serà la seu del campionat bianual depèn del vigent guanyador del títol, el Nova Zelanda Yacht Squadron, que ha santificat la decisió.