La Guàrdia Urbana de Barcelona ha sancionat 600 bicitaxis per incomplir la normativa. I totes durant les vacances de Setmana Santa, tal com ha explicat el regidor del districte de Ciutat Vella, Jordi Rabassa, a betevé. En concret, les sancions es poden imposar per haver circulat fora de les dues úniques rutes permeses en aquesta zona de Barcelona, perquè la maquinària amb la qual es desplacen hagi estat manipulada o els treballadors no estiguin contractats.

Si es dona alguna d’aquestes casuístiques, es requisa el vehicle de transport. A més, la policia local també vetlla per evitar que proliferin en massa els punts de recàrrega de bateries d’aquests bicitaxis, segons ha dit Rabassa. “Això ens permet posar moltes multes i endur-nos els trixis als magatzems municipals”, ha afirmat.

“Tenim un pla per protegir la vida veïnal de la Barceloneta”, ha defensat el regidor de Ciutat Vella, que ha informat que s’ha reforçat la presència d’agents als carrers, així com de dispositius de la Guàrdia Urbana, inclòs al litoral barceloní, un dels punts on habitualment s’hi troben aquests conductors.

Diverses onades policials sancionadores

No és el primer cop que s’executen controls policials en massa per sancionar les males pràctiques dels bicitaxis. A l’octubre es van multar un centenar de trixis, com també s’anomena aquests tricicles que transporten passatgers. La Urbana va actuar aquell cop al voltant de la Sagrada Família i el passeig Marítim. A més, la Urbana va denunciar una persona per falta de respecte a l’autoritat. Els conductors de bicitaxis han advertit que les sancions els ofeguen encara més en la precarietat que arrosseguen.

Bicitaxis (o trixis) sent inspeccionats per un operatiu policial / Guàrdia Urbana
Bicitaxis (o trixis) sent inspeccionats per un operatiu policial / Guàrdia Urbana

ERC vol un debat

ERC ha plantejat debatre sobre si cal regular aquest tipus de vehicles i fer obligatori que hi hagi locals amb instal·lacions elèctriques adequades per carregar bateries i evitar així risc d’incendis, com el que va cremar un habitatge l’any passat on van morir tres persones a la Barceloneta. “Representa un perill enorme i, davant d’això, no podem mirar cap a una altra banda”, va advertir el portaveu dels republicans a l’Ajuntament, Jordi Coronas. En un fil a Twitter, Coronas va plantejar que “hauria de ser obligatori disposar de locals amb punt de càrrega i amb una instal·lació adequada”. Tres ciutadans pakistanesos van morir l’any passat en un incendi en uns baixos a la Barceloneta, que es van calar foc quan les bateries que carregaven sota el llit van cremar. A banda, un local del barri Gòtic on es recarregaven bateries de forma clandestina per a patinets elèctrics i trixies es van incendiar el juliol passat.

En tot cas, Coronas va puntualitzar que cal discutir sobre l’existència d’aquests tricicles, qüestionats en barris molestos amb el turisme de baix cost. “Primer ens hem de preguntar si té sentit que hi hagi bicitaxis a Barcelona”, va assenyalar el portaveu d’ERC. El tinent d’alcalde de Seguretat, Albert Batlle, s’ha definit clarament en contra. “Lluitarem perquè el més aviat possible puguin desaparèixer de l’espai públic”, va pregonar a principis d’estiu.

Coronas va retreure que “el govern municipal es limita a posar-los denúncies per incompliment de les normes i això no és suficient”. “Cal una actuació urgent per posar-hi ordre. No volem tornar a lamentar més víctimes”, va manifestar el republicà, que troba que, en el cas dels bicitaxis, “es barregen els problemes de seguretat amb la pobresa”. “Persones sense poder regularitzar la seva situació per culpa de la Llei d’Estrangeria es veuen abocades a l’economia submergida. Aquesta precarietat forçada posa en situació de risc a elles i els seus veïns i veïnes. Carregar vuit o 10 bateries alhora en un pis amb una instal·lació elèctrica precària representa un perill enorme”, va alertar.

Nou comentari

Comparteix