Colau: “Està fora de lloc dir si acceptem o no els vots de Valls”

“Està fora de lloc dir si s’acceptem o no els vots de Manuel Valls. Dels posicionaments de Valls n’ha de respondre ell, jo no hi pactaré perquè no compartim el concepte de ciutat”. Ho ha dit Ada Colau l’endemà que les bases de Barcelona en Comú avalessin massivament la seva decisió de presentar-se a la investidura per ser reelegida alcaldessa, encara amb cap pacte tancat. Només podria ser elegida amb els vots del PSC i de Valls –el pacte amb ERC la situaria com a vicealcaldessa, però l’alcalde seria Ernest Maragall com a cap de la llista més votada–, però ella es nega a valorar aquest suport “sense condicions” ofert per l’ex primer ministre francès i candidat avalat per Cs. 

Colau ha comparegut aquest dissabte per primera vegada davant de la premsa des de la nit electoral –demà ja farà dues setmanes– i ha defensat que no ha canviat d’opinió respecte de Valls. Segons ella, manté el que va dir durant la campanya: “Ni estic fent pactes ni acords ni estem participant en cap operació estranya amb la dreta, ni amb Valls ni amb Junts per Catalunya”.

També ha assegurat: “El nostre projecte polític no pot dependre del que digui el senyor Valls, ell serà responsable dels seus actes. Nosaltres tenim molt clar el nostre projecte polític, i això no divideix el nostre espai, com es va veure ahir, quan un 94% dels activistes van avalar la proposta de presentar-nos a la investidura”. 

Mentrestant, avui Jaume Asens ha dit al programa de Rac1 ‘Via Lliure’ que no descarten encara fer alcalde Ernest Maragall.   

I la resposta de Colau, dues hores després, ha sigut subratllar dir que està d’acord que “no s’ha de descartar res” peò que “Maragall no s’ha presentat per liderar l’acord de forces progressistes, sinó que més aviat ha parlat en clau independentista”. L’alcaldessa ha recordat que el republicà no creu en el tripartit d’esquerres que ella proposa. Argumenta que Barcelona en Comú “és l’única força que pot fer de pont” i assegura que per això han decidit presentar-se a la investidura. De tota manera, continuaran parlant amb el PSC i ERC “abans i després” del ple de dissabte que ve per crear “el govern d’esquerres transversal i estable”, del qual formarien part 28 regidors. 

Renya Collboni i Maragall

Mentre esquivava una vegada darrere l’altra les preguntes sobre el que representaria arribar a l’alcaldia amb els suporst de Manuel Valls, ha renyat diverses vegades Jaume Collboni i Ernest Maragall pel que defineix com a “vetos creuats”, ja que el PSC no vol pactar amb ERC i ERC no vol pactar amb el PSC. 

S’ha mostrat crítica amb el fet que Collboni no vulgui “ni parlar amb Maragall”, però ha sigut especialment dura amb la decisió del republicà d’interrompre les converses dels equips negociadors mentre Barcelona en Comú continuï buscant el pacte amb el PSC.

“He de dir que em sembla inconcebible que no vulguin parlat, tothom ha de sortir de la seva zona de confort en l’escenari de fragmentació que han deixat els resultats electorals. Per això nosaltres continuarem parlant amb tothom i no acceptarem cap ultimàtum de ningú”, ha advertit. I ha afegit: “Vull enviar un missatge molt clar a Collboni i Maragall. Ni Barcelona en Comú ni jo serem el trofeu d’un bàndol contra un altre, ni un terreny a conquerir, serem sempre una proposta de diàleg”.

Tanmateix, durant la mateixa roda de premsa ha dit dues coses contradictòries sobre Maragall. Primer ha dit que el republicà ha “corregit” la lectura dels resultats que va fer la nit electoral, en què “donava per fet que havia de ser l’alcalde i que havia guanyat l’independentisme, quan no és cert”. I admès que ERC ha renunciat a intentar el pacte que realment volia, amb els comuns i Junts per Catalunya. I després ha dit que “ni Maragall ni Collboni s’han mogut ni un mil·límetre” de les seves posicions inicials”.

Comentaris

    fideli Juny 08, 2019 | 12:46
    està fora de lloc? que no voten? hipòcrita!
    injustìcia Juny 08, 2019 | 12:50
    La poltrona porta a fer actes antinaturals, surrealistes i incoherents. ll*ll
    Pol Juny 08, 2019 | 13:04
    Na frau Colau com sempre, enganyant a tothom per mantenir la cadira
    Josep Juny 08, 2019 | 13:16
    Està fora de lloc?? Colau vol governar amb un pacte amb els terroristes del PSOE-GAL i els xenòfob s de C's-Valls
    Pere Grau Juny 08, 2019 | 13:44
    Gran !! Grandiosa la jugada POLITICA del Sr. Valls !! he dit gran jugada politica !! cosa que a la dictadura independentista no li fa gens de gracia, a la dictadura inependentista les jugades han de ser d'amagat i embusteras !!!!! Sr. Valls !! grandiosa la jugada POLITICA que ha fet voste !!
    Pere Grau Juny 08, 2019 | 13:45
    injustìcia Fa 29 minuts La poltrona porta a fer actes antinaturals, surrealistes i incoherents. ll*ll + + + + + + + + + + + + + Jaaaaa !! que dius ?? com escou oi la politica de veritat !! no la farsa del independentisme !!!!
    Luon Juny 08, 2019 | 13:50
    Pocavergonya
    rosa Juny 08, 2019 | 14:46
    JxCAT està massa a l'esquerra per ella.
    Martí Juny 08, 2019 | 15:16
    Jo ho veig molt important, i penso que els hi incòmoda, perquè la Colau vol la alcaldía de Barcelona a qualsevol preu i no ho vol reconèixer
    Laie Juny 08, 2019 | 15:31
    No está fuera de lugar decir que esas palabras (cobardes, pero que no engañan a nadie) equivalen a un sí, lleno de la soberbia y el protagonismo que le caracterizan. Venga Colau, cuatro años más y después al mejor postor. El Círculo Ecuestre y el de Economía te esperan.
    Poble (A) |I*I| Juny 08, 2019 | 16:38
    Podemos = Farsants reformistes que no estan disposats a desobeir la legalitat, fent alcaldes i alcaldesses del PSC (partit de dretes igual que JxCat)... Sou uns miserables, la gent ja no creu en vosaltres. Un petó!
    joanr Juny 08, 2019 | 19:48
    La trepadora no pensa deixar la poltrona, acceptarà els vots de qualsevol que li assegure continuar manant. Va fer la carrera en la universitat dels "desnonaments" i ara ocupa el seu lloc de treball. No la trauran ni amb salfumant.
    capitao lampiao Juny 08, 2019 | 22:02
    No sabia que es podien refusar el vots a favor.
    Tòfona Juny 09, 2019 | 00:20
    No està fora de lloc, xq vostès saben q compten amb els seus vots que formen part de l'operació "batalla x una bcn no independentista"
    Lisa Juny 09, 2019 | 08:39
    Pactar amb els del 155, és el més baix que pot fer aquesta trepa...votants recordeu perquè han servit els vostres vots, aquesta dona pactaria amb el diable per conservar la poltrona.
    el mussol emprenyat Juny 09, 2019 | 09:04
    no vull entrar en politica, no pactarem mai amb el membres de la casta, etc.etc. cinisme en estat pur d'aquests colaus.EL cert és que vivint de la cosa pública es guanyen més diners que vivint de les subvencions, oi Colau?? el problema es que entre els que se la creuen i els endollats que hi toquen de calents, encara n'hiha força gent que se'ls creu. I Barcelona cada cop més a pitjor
    josep Sierra Roca Juny 09, 2019 | 09:37
    Hipocresia en estat pur.... la seva moral no contempla les faltes d'omisió: benvingut sigui tot lo dolent si es pel meu benefici. Manca total d'honradesa.
    Joana Juny 09, 2019 | 10:13
    Ah Colau. Pactar amb els del 155. On és la teva ètica?