Meridiana Resisteix veu “una campanya mediàtica” rere les queixes dels comerciants

El col·lectiu que talla l'avinguda sosté que l'afluència "fomenta el consum" a les botigues de l'entorn i acusa PSC i Cs de confrontar veïns i comerç

Meridiana Resisteix sosté hi ha “una campanya mediàtica per justificar el saboteig al tall” diari de l’avinguda, arran de les queixes dels comerciants difoses aquest dilluns. El col·lectiu ha defensat a través del seu canal de Telegram que “la relació amb el conjunt del petit comerç en línies generals és cordial” i ha acusat a PSC i Cs de fomentar “el proteccionisme ideològic” per confrontar veïns i botiguers de forma “irresponsable”.

Els activistes fonamenten la seva acusació en quatre factors: la legalitat del tall després d’haver-lo notificat a Interior, la recollida de signatures amb col·laboració “ultra” contra la protesta, l’aprovació d’una subvenció municipal pels comerços de la zona al ple de Nou Barris, i la negativa de l’eix comercial de participar en una assemblea extraordinària sobre l’afectació a l’entorn.

[r:1]

Per contra, argumenten que l’assistència regular de grups i particulars de fora de Barcelona a la protesta de Fabra i Puig “fomenta el consum en les hores de tall”, que oscil·la entre les 19h i les 22h. “Les consumidores de petit comerç culpem directament al model de consum que s’impulsa en espais com Som Multiespai o El Corte Inglés”, contraposen, en referència als dos centres comercials de Can Dragó. Avisen, doncs, que no els desmobilitzaran ni “interessos electoralistes” ni “amenaces”.

Més informació

Nou comentari