L’amo del bar gallec que va atacar la Generalitat diu que ho tornaria a fer

"Som conscients que va ser una acció contundent, però no esperava aquest rebombori", sosté

La família propietària del restaurant gallec rere l’atac al Palau de la Generalitat diu que no esperava que la seva acció de protesta tingués tanta repercussió però que no se’n penedeix. Jesús, l’amo del negoci, ha explicat al TOT Barcelona que ho tornaria a fer: “Ho repetiria perquè ha fet que estigui sobre la taula la situació de l’hostaleria. No ha estat l’extrema dreta, ha estat un restaurador i ja no es pot amagar la gravetat del moment per al sector”, ha apuntat el propietari del restaurant.

No obstant, l’ha sorprès la polèmica i indignació que ha generat el llançament de globus de sang contra la façana de l’edifici històric, que està catalogat com a patrimoni. “Som conscients que va ser una acció contundent, però no esperava aquest rebombori”, concedeix. amb referència a la “politització” del seu acte. Concretament van llençar 50 litres de sang de porc en un centenar de globus, segons ha especificat.

En canvi, el propietari, nascut a Catalunya però que des de petit ha estat lligat a la gastronomia gallega pel seu pare, comenta que no li han sorprès les represàlies en forma de grafits aparegudes aquest dimarts a la façana del restaurant. “No ens sorprenen aquestes pintades”, ha dit. A la persiana i a la paret apareixen ara missatges com ara “torna al teu país” o “puto nyordo” i el número 33, codi per a Catalunya Catalana, una expressió usada per l’extrema dreta. Tot i això, diu que no les denunciaran i que simplement les netejaran aquest mateix matí.

Pintura vermella a la persiana del restaurant gallec que va atacar el Palau de la Generalitat / A.L.
Pintura vermella a la persiana del restaurant gallec que va atacar el Palau de la Generalitat / A.L.

Insisteix a posar el focus en la situació greu que viu el sector de l’hostaleria i desvincula la seva performance vandàlica de la política catalana. Subratlla que el llançament de sang a la Generalitat no va tenir “res a veure” amb l’independentisme, sinó que es tractava d’una crítica a la gestió de la crisi de la pandèmia. Sobre el perquè de l’acció en solitari, també han assegurat que la manca d’iniciativa de les patronals de restauració els van portar a protestar de forma unilateral.

El restaurant O’Chispa continuarà la seva creuada i assegura que no pagarà els deutes d’impostos fins que hagi pagat tots els altres: “Els últims que cobraran seran les administracions”. El negoci familiar preveu pagar primer a proveïdors i treballadors.

Més informació

Comentaris

    Manel 11/11/2020 9:50 am
    haurà de pagar 10.000€ com a mínim i després a judici per terrorista?
    Helena 10/11/2020 11:44 pm
    Es evident que hauria de pagar la despesa.
    Doctor Strangelove 10/11/2020 7:54 pm
    Els que us queixeu d'aquest pobre treballador, sou els que aplaudiu als ninis, vells i tietes quan tallen la via de la renfe, aturen l'aeroport o cremen contenidors, per una poca-soltada anomenada Ítaca! Però noi, com que el senyor no és un hiperventilat de la ceba, s'ha d'anar a per ell. Només ha protestat i per cert, amb tot el dret del món! Sou patètics els independentistes, patètics i deshumanitzats, sou tan pobres espiritualment que no sé ni perquè perdo el meu preciós temps en vosaltres. Aneu a fer la mà, que és per l'únic que serviu. Doc.
    242
    186
    Respon
      Emili 11/11/2020 12:23 pm
      Tu si que ets patètic i feixista com el pallasso del restaurant galleg, si et sents orgullós del teu país que es espanya doncs tens un problema...segur que tens un pòster al dormitori del rei emérito i del "preparao"!
      12
      61
      Respon
      Els ca 11/11/2020 9:20 am
      Dr Strangolone encar piulen els de ciumarranos? De fet cada dia sou menys però tu encara cobres per escampar merda.
      Un "restaurant" territori ciumarranos a obviar 11/11/2020 9:17 am
      Que pagui la despesa de netejar la façana de la Generalitat de Catalunya, això és el que ha de fer aquest "empressari", i les seves lamentacions me les passo pel ...! I el teu comentari també.
    Ningú respecta qui no es fa respectar 10/11/2020 6:25 pm
    Un establiment públic amb els rètols en la llengua colonial i ja podeu comptar en quina llengua atenen els clients. A Catalunya, de rebotats com aquests en tenim a grapats. La incúria i el "tantsemenfotisme" dels catalans fa possible que continuïn fent la viu viu menyspreant el país que els acull sense problemes. Quants clients catalans deu tenir aquest restaurant i quants ho continuaran sent després del que han fet i la manera fatxenda com planten cara ? Un fotimer, segur !
    167
    3
    Respon
    falco 10/11/2020 4:15 pm
    Els xulos fanfarronss espanyolistes com seguerament qwue sera aquest individu a Ñ sur gratis ser incivic. Ara be no els toquis res d'ells perquer explogten i van a matar. Que diria si algu anes a la Esglesia de Sa ntiago i fes lo mateix?
    106
    2
    Respon
    Tal com raja 10/11/2020 4:08 pm
    La situació de la hosteleria ja estava sobre la taula. No calia aquests impresentables muntant el numeret.
    Sonia-Lucerna(Suïssa) 10/11/2020 3:15 pm
    Aquest tipus és un espanyolet i sap molt bé qué algú el protegeix sinó no parlaria així. I és clarament un atac polític.
    Angel Drach 10/11/2020 3:09 pm
    Ve't aquí, el Doc!
    Doctor Strangelove 10/11/2020 2:59 pm
    Ets un heroi!
    9
    202
    Respon
      Ricard 10/11/2020 3:27 pm
      No té bona pinta aquest senyoret. El que diu és inacceptable i punible.
    Angel Drach 10/11/2020 2:57 pm
    La xuleria sempre és, pel cap baix, desagradable. La GC d'en Tàcito l'investigarà?. Algun ferotge Fiscal dirà alguna cosa?. Els brètols que ho van fer seran multats?. Aquest local, és tancarà? (Els trolls de capçalera, on deuen ser?)
      Mala peça 10/11/2020 3:39 pm
      Doncs, si diu que ho tornaria a fer, espero que el sancionin. I que l'atontament de l'hospitalet, i sobretot la seva alcaldessa, prenguin mesurés sancionadores
      116
      3
      Respon
    capitao lampiao 10/11/2020 2:35 pm
    Que tal una inspeccioneta de Sanitat i una clausura del local?.
    101
    1
    Respon
    Jony 10/11/2020 1:44 pm
    Aquest paio es un dat pel sac.
    RAMON A 10/11/2020 1:41 pm
    Perque no enmerdes a casa teva
    Jordi 10/11/2020 1:37 pm
    Suposo que també està disposat a pagar els desperfectes i restauració de la façana, no? O també ho hem de pagar entre tots? Està bé sancionar-lo però primer que pagui la restauració.
    Pol 10/11/2020 1:13 pm
    La salvatgeria contra la façana de l'històric edifici de Barcelona, seu del Govern, és pròpia d'algú que no està bé del cap. Què vol dir que no esperava aquest rebombori ? Aquest paio haurà de pagar les feines de neteja les quals degut a la porositat dels carreus de pedra de Montjuic seran costoses de realitzar en concepte de feina i diners.
    Rosa Casanovas 10/11/2020 1:04 pm
    Que pagui tota la neteja i si no pot que l'embarguin.