Uber i Cabify trenquen amb la patronal de les VTC

Unauto admet que les companyies no se sentien "còmodes" amb algunes decisions

Junts van viure la revolta del taxi contra la presència de les VTC a Barcelona i tot el que va venir després, inclosa la marxa d’Uber de la capital catalana i la sortida i el retorn posterior de Cabify a la ciutat. Les dues plataformes van comptar amb el suport de la patronal del sector, Unauto VTC, però ara la relació serà diferent. Les tres parts han decidit acabar amb la unió i les dues empreses han deixat de formar part d’Unauto, segons ha pogut confirmar aquesta redacció.

“La separació ha estat pactada”, comenta al TOT Barcelona el president d’Unauto VTC Catalunya, Josep Maria Goñi. El màxim responsable de la patronal a Catalunya afegeix que Unauto “s’ha fet gran i vol volar sola” i apunta que busca estar al servei de les empreses titulars de les targetes de transport, que donen dret a treure cotxes a circular, i no de les aplicacions. “Darrerament hi havia moments en què ells no es trobaven còmodes amb algunes decisions preses”, sosté Goñi. Respecte d’aquesta qüestió, ni Uber ni Cabify ofereixen cap versió

Fonts d’Uber es limiten a informar de la sortida de la companyia de la patronal, tot i que confien a poder mantenir la relació. “Hem treballat amb Unauto en la consolidació del sector de les VTC en els últims anys i seguirem fent-ho”, declara un portaveu de l’empresa. Recorda, a més, que estan treballant colze a colze amb el taxi, ja que a ciutats com Madrid l’app d’Uber dona l’opció de demanar un taxi. A Barcelona alguns empresaris negociaven abans de la pandèmia la inclusió de les seves flotes a les apps de Cabify o Uber, tal com va publicar el TOT Barcelona. De moment, Cabify ofereix l’opció de demanar taxis a través de la seva app a ciutats com València, Madrid o Santander.

La participació d’Uber i Cabify a Unauto ha comportat, en ocasions, tensions. Així, algunes decisions preses per la junta de la patronal han topat a vegades amb l’oposició d’alguna de les plataformes, com ara el pacte a què es va arribar amb els taxistes per evitar l’arribada del conflicte al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

En tot cas, les diferències anaven més enllà. Tal com ha traslladat el president de la patronal a Catalunya, Unauto defensa la “lliure competència” i troba “desproporcionada” la comissió que cobren Uber i Cabify per fer d’intermediaris entre el titular de la targeta de transport i l’usuari.

Aquest diari s’ha posat en contacte amb Cabify però fonts de la companyia han evitat fer cap comentari.

Més informació

Nou comentari