Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Tres mesos de tall de trens a Barcelona, d’agost a novembre
  • CA

La construcció de l’estació de la Sagrera inicia una nova obra aquest estiu a l’esquema de vies del nord de Barcelona, que obligarà a efectuar un tall a dues línies de tren durant 3 mesos. Concretament es veuran afectades les línies R2 de Rodalies, que va a Granollers, i l’R11 de Regionals que puja cap a Girona. L’inici previst és l’última setmana d’agost, pel que l’afectació s’estendria fins al mes de novembre. El tall seria dins mateix de Barcelona, entre les estacions de Clot-Aragó i Sant Andreu Comtal.

L’afectació es va anunciar, sense més detalls, durant la visita de la ministra Raquel Sánchez a les obres de la Sagrera aquest dilluns. Adif va detallar que “la intenció” és que l’operació comenci a finals d’agost i duri 12 setmanes. També va advertir que hi hauria afectació als passatgers, si bé va anunciar-ho sense comptar amb Renfe, que és qui estableix i comunica el pla alternatiu de mobilitat per explicar als viatgers com hauran de fer els seus trajectes. Fonts de Renfe han confirmat al TOT Barcelona que el pla per al servei alternatiu està en fase de disseny actualment.

L’obra consisteix en moure les vies de la línia de Granollers perquè els trens puguin passar ja pel seu traçat definitiu, per dins de l’estació buida de la Sagrera. No hi podran parar fins d’aquí uns anys, quan s’estreni, meta per a la qual l’Estat no vol posar data oficial després de tants retards acumulats. Actualment ja passen –de llarg, també– per l’espai sagrerenc els trens de Rodalies de la línia R1 que va a Mataró, des de desembre de 2020, després de moure’n també les vies.

Estació de Sant Andreu Comtal

La nova estació de Sant Andreu Comtal sí que té data d’estrena: el segon semestre de 2020. Els preparatius es faran coincidir amb aquest tall de la R2 i la R11. La nova infraestructura serà soterrada però tindrà molta llum natural, que entrarà de forma per 5 lluernaris zenital i pantalles laterals translúcides que també faran de topall acústic. Farà 696 metres quadrats, dels quals 332 metres corresponen al vestíbul. Adif promet que aquest disseny ajudarà a reduir el consum d’electricitat i proporcionarà ventilació natural. Tindrà dues andanes de 210 metres de llarg, amb 4 dies, distribuïdes en tres espais: dues centrals entre les dues andanes i una auxiliar per cada costat.

A banda, veïns de Sant Andreu impulsen una campanya per canviar el nom a l’estació de tren i la de metro. Volen que passin a dir-se “Sant Andreu de Palomar” en comptes de l’actual epítet “Comtal” o el canvi anunciat per dir-ne simplement “Sant Andreu”, un cop es faci efectiu el rebateig de Sant Andreu Arenal com a Fabra i Puig per alinear-se amb la parada de metro veïna.

AVE a la Sagrera el 2025… sense parada

La següent fita en les obres de la Sagrera, que ja estan al 60% d’execució, és traslladar el traçat de les vies d’alta velocitat per tal que els trens AVE puguin creuar l’interior de la futura estació intermodal el 2025. Tampoc hi faran parada fins que es posi en marxa la infraestructura, moment sense calendari tot i les reiterades peticions. La ministra va argumentar aquest dilluns que “encara és d’hora” per parlar d’una data i que calia “prudència” amb el calendari.

Més notícies
Obres de l'estació de la Sagrera de Barcelona el 2022/ David Zorrakino - Europa Press
La Sagrera veurà passar els primers AVE el 2025
Notícia: La Sagrera veurà passar els primers AVE el 2025
Comparteix
La ministra Raquel Sánchez també esquiva posar data de finalització a la dissortada infraestructura
Una parella amb paraigües al centre de Barcelona | Jordi Play
ALERTA MÉTEO | Canvi de temps brusc a Barcelona
Notícia: ALERTA MÉTEO | Canvi de temps brusc a Barcelona
Comparteix
La calor del cap de setmana donarà pas a llamps i trons en dia feiner
Imatge d'arxiu d'un tren AVE / Europa Press
Segon dia de retards als trens: un sabotatge i una altra avaria elèctrica
Notícia: Segon dia de retards als trens: un sabotatge i una altra avaria elèctrica
Comparteix
Demores importants a la connexió amb Girona l'endemà de la paràlisi del corredor madrileny
Catenària despresa sobre un tren de Ouigo / Foto: Cedida a Europa Press
Una catenària atura tot el corredor d’alta velocitat Madrid-Barcelona
Notícia: Una catenària atura tot el corredor d’alta velocitat Madrid-Barcelona
Comparteix
Milers d'afectats després que un tren de l'operador de baix cost Ouigo hagi quedat varat a Aragó

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Observador a juliol 13, 2022 | 08:45
    Observador juliol 13, 2022 | 08:45
    Vist com funciona rodalíes, no es notarà pas gaire.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa