El conductor d’una furgoneta ha rebut sis sancions per circular per la zona de baixes emissions (ZBE). Cada una són 100 euros. En total, 600. Aquesta ratxa d’incidents quedaria en una anècdota -per no dir una altra cosa- si no fos perquè la persona no ha comès cap delicte. Ha estat la Direcció General de Trànsit (DGT) la que s’ha equivocat. Tal com explica betevé, l’home ha hagut de fer una autèntica gimcana per esmenar una errada que no ha estat seva.

Primer es va dirigir als serveis jurídics del RACC, que li van aconsellar que contactés amb la ZBE, que al seu torn el va derivar a la DGT. Ara haurà de confiar que l’administració resolgui favorablement el seu cas. Mentrestant, haurà d’esperar si arriben més sancions. “El sistema falla, però el que es menja les multes és el ciutadà. El que ha de posar-se les piles i arreglar-ho soc jo”, es queixa, en declaracions a la televisió pública de Barcelona.

La ZBE, a l’aire

El 21 de març el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) anul·lava la ZBE per “deficiències en la seva elaboració, manca d’informes determinants i per ser excessiu en l’àmbit geogràfic d’aplicació i en el tipus de vehicles exclosos, entre d’altres”. No obstant això, la mesura continua en vigor, perquè la sentència no és ferma. Amb tot, l’Ajuntament considera que aquesta resolució “no té ni cap ni peus”. Tant la capital catalana com la Generalitat ja s’han organitzat per presentar un recurs al Tribunal Suprem i evitar que la sentència passi de provisional a ferma. Mentrestant, París, Londres, Roma i Milà s’han alineat amb Barcelona i defensen la limitació dels cotxes més contaminants a la capital catalana. I també ho han fet el cap de Medicina Preventiva i d’Epidemiologia de l’Hospital Clínic de Barcelona, Antoni Trilla, i la cap de servei de Medicina Preventiva i Epidemiologia de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, Magda Campins.

Més notícies
Un senyal de la ZBE a la Ronda Litoral de Barcelona / ACN

Trilla i Campins signen contra la sentència del TSJC que anul·la la ZBE

Notícia: Trilla i Campins signen contra la sentència del TSJC que anul·la la ZBE
Comparteix
"Lesiona seriosament el dret a la salut i a respirar un aire net de la població de Barcelona i l’àrea metropolitana", asseguren més de 100 personalitats de l’àmbit de la qualitat ambiental i de la salut
Notícia: Trilla i Campins signen contra la sentència del TSJC que anul·la la ZBE - Mobile
Trànsit a Barcelona / Jordi Play

Quatre alcaldes europeus s’alien amb Colau per pressionar a favor de la ZBE

Notícia: Quatre alcaldes europeus s’alien amb Colau per pressionar a favor de la ZBE
Comparteix
París, Londres, Milà i Roma qüestionen la capacitat dels jutges per rebatre mesures contra la contaminació
Notícia: Quatre alcaldes europeus s’alien amb Colau per pressionar a favor de la ZBE - Mobile
Trànsit dens a la Ronda de Dalt, a l'altura de Pedralbes / ACN

MAPA | La bretxa del cotxe a Barcelona: els barris on hi ha més vehicles

Notícia: MAPA | La bretxa del cotxe a Barcelona: els barris on hi ha més vehicles
Comparteix
Dos de cada 10 vehicles censats a Barcelona no poden circular mentre funciona la zona de baixes emissions (ZBE)
Notícia: MAPA | La bretxa del cotxe a Barcelona: els barris on hi ha més vehicles - Mobile
Cartell indicatiu de la ZBE / Àlex Recolons (ACN)

El TSJC anul·la la ZBE de Barcelona per “deficiències” i “excés”

Notícia: El TSJC anul·la la ZBE de Barcelona per “deficiències” i “excés”
Comparteix
El tribunal afirma que l'Ajuntament no justifica prou bé la mesura i considera que sobrepassa les seves competències
Notícia: El TSJC anul·la la ZBE de Barcelona per “deficiències” i “excés” - Mobile

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Manuel a abril 04, 2022 | 19:23
    Manuel abril 04, 2022 | 19:23
    Dicen que son de izquierdas y son peor que franco
  2. Icona del comentari de: Antoni a abril 04, 2022 | 22:34
    Antoni abril 04, 2022 | 22:34
    Impresentable l'actuació d'aquet consistori. Abans de restringir i prohibir, donar opcions i facilitats (infraestructura de carga pels eléctrics, subvencions per canvi de vehícle, etc) porque la gent pugui fer el canvi que tots volem i no podem. Però no, es més fàcil, prohibir i fastidiar al ciutadans, que a més a més som els que paguem..

Nou comentari

Comparteix