La Generalitat ha obert avui un expedient informatiu a l’empresa Prestige & Limousine, del grup Cabify, “per aclarir els termes de contractació i prestació del servei de lloguer de vehicles amb conductor”, segons ha comunicat la conselleria aquesta tarda.
Les mateixes fonts han indicat que “l’expedient recull que la comunicació enviada als usuaris especifica que només hauran de contractar el servei amb 15 minuts d’antelació el primer trajecte“, i que a partir del segon viatge es podrà gaudir del servei “amb la mateixa immediatesa de sempre”. Aquesta condició, però, no apareix després al contracte que s’ofereix als interessats.
Ben al contrari, Prestige & Limousine assegura en el contracte que la seva intenció és complir amb la normativa. I en el text de condicions que han d’acceptar els clients esmenta la llei estatal d’ordenació dels transports terrestres de 1987, la normativa posterior que la desenvolupa i també el decret llei català convalidat pel Parlament el 28 de febrer, que especifica que els serveis VTC s’hauran de precontractar sempre amb un mínim de 15 minuts d’antelació i que l’AMB pot ampliar aquest marge a una hora a Barcelona.
Per això, la conselleria creu que “aquestes divergències poden confondre els usuaris” i obre l’expedient informatiu “per verificar que l’empresa compleix tant amb la llei del 1987 com amb el decret llei de mesures urgents” aprovat al febrer.
El departament dona a l’empresa 10 dies hàbils per aportar la documentació sobre el contract i dades detallades dels serveis fets entre el 7 i el 10 de març, per comprovar si ha complert la precontractació exigida. També adverteix a Cabify que si no dona reposta a aquests requeriments “es consideraria una obstrucció a la tasca d’inspecció del departament”.