Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El ‘motosharing’ arribarà a les 10.000 llicències amb un nou repartiment a la tardor
  • CA

El motosharing a Barcelona creixerà de les quasi 7.000 llicències actuals fins a un nou total de 10.000. Un nou repartiment de permisos a la tardor permetrà que hi hagi més vehicles al carrer i que cada empresa operadora pugui disposar d’una flota més rendible que l’assignada pel concurs original del mes de febrer.  

La regidora de Mobilitat Rosa Alarcón ha anunciat l’augment de llicències aquest dimarts a la tarda, en una compareixença a la comissió d’urbanisme sol·licitada per Manuel Valls. Ha detallat que volia fer el repartiment al juliol però l’ha hagut d’endarrerir uns pocs mesos perquè una de les 12 empreses adjudicatàries ha renunciat a la concessió. Els seus permisos ja s’han repartit a precari entre les altres 11 firmes.

De fet, el nombre d’empreses ha caigut en picat en mig any: de les 25 aspirants inicials van rebre llicències 20 companyies, les renúncies per manca de flota van fer caure la xifra a 12 i ara en quedaran només 11. Alarcón no tanca la porta a incrementar el total de llicències fins a les 15.000 que demana l’oposició, però únicament ho veu possible en el marc d’un acord metropolità. L’espai públic a la capital no admet més de 10.000 vehicles, segons la regidora.

A més, la meitat de beneficiàries encara no ha estrenat els permisos, que entraven en vigor aquest mes. Segons Alarcón, només 5 empreses estan ja operant als carrers de la ciutat, mentre que les altres 6 han demanat una pròrroga per iniciar el servei més endavant

L’oposició ha acollit amb entusiasme l’ampliació de llicències i han fet la vista grossa amb la renúncia, que de fet també contribuirà a incrementar la rendibilitat dels operadors supervivents. “Anem pel bon camí, no tant perquè comencéssim malament sinó perquè parlem amb el sector i anem avançant”, ha excusat la regidora. “Vam presentar un plec pactat amb el sector, però la innovació a vegades et fa cometre errades”, ha defensat.

Moltes app i una passarel·la

També ha respost que l’Ajuntament segueix treballant en l’aplicació mòbil comuna per a tots els operadors i ha assenyalat que no serà un agregador d’apps sinó “una passarel·la”. És a dir, l’usuari podrà veure la ubicació dels vehicles de totes les marques però a l’hora de reservar serà redirigit a l’app específica d’aquella empresa.

Arran del nou repartiment el consistori preveu “actualitzar el codi de bones pràctiques” associat a la licitació: “En alguns barris ens estem trobant amb formes d’aparcament no prou adequades, com estacionar sobre les voreres”, ha dit Alarcón. A més prepara una “campanya de comunicació” amb el RACC sobre conducció segura, donat que les motos compartides les utilitzen molts conductors novells. 

Més notícies
L'operador francès de 'motosharing' Cityscoot arriba a Barcelona / CityScoot
L’operador francès de ‘motosharing’ Cityscoot arriba a Barcelona
Notícia: L’operador francès de ‘motosharing’ Cityscoot arriba a Barcelona
Comparteix
La companyia compta amb una flota de 7.000 motos elèctriques a París, Niça, Milà i Roma
Tres motos de 'motosharing' davant del Palau de Mar / Ecooltra
Barcelona readjudica 2.800 llicències de ‘motosharing’ després del repartiment fallit
Notícia: Barcelona readjudica 2.800 llicències de ‘motosharing’ després del repartiment fallit
Comparteix
Comença els tràmits per repartir més 3.700 permisos que van quedar deserts
Una moto elèctrica de lloguer per minuts a l'avinguda Diagonal, en imatge d'arxiu / D.C.
Cauen 9 empreses del repartiment final de llicències de motos compartides
Notícia: Cauen 9 empreses del repartiment final de llicències de motos compartides
Comparteix
La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, anuncia que es preveu augmentar el nombre de permisos de cara al juliol
Una moto elèctrica d'ús compartit en un aparcament habilitat | Ajuntament de Barcelona
L’Ajuntament vol que el ‘moto sharing’ sigui compartit a tota l’Àrea Metropolitana
Notícia: L’Ajuntament vol que el ‘moto sharing’ sigui compartit a tota l’Àrea Metropolitana
Comparteix
Rosa Alarcón reconeix que el "‘sharing’ ha de ser metropolità, com a mínim a les ciutats en què hi ha continuïtat urbana”

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa