El ‘motosharing’ arribarà a les 10.000 llicències amb un nou repartiment a la tardor

Una de les 12 adjudicatàries ha desistit | Només 5 empreses han començat a operar, la resta han demanat una pròrroga

El motosharing a Barcelona creixerà de les quasi 7.000 llicències actuals fins a un nou total de 10.000. Un nou repartiment de permisos a la tardor permetrà que hi hagi més vehicles al carrer i que cada empresa operadora pugui disposar d’una flota més rendible que l’assignada pel concurs original del mes de febrer.  

La regidora de Mobilitat Rosa Alarcón ha anunciat l’augment de llicències aquest dimarts a la tarda, en una compareixença a la comissió d’urbanisme sol·licitada per Manuel Valls. Ha detallat que volia fer el repartiment al juliol però l’ha hagut d’endarrerir uns pocs mesos perquè una de les 12 empreses adjudicatàries ha renunciat a la concessió. Els seus permisos ja s’han repartit a precari entre les altres 11 firmes.

De fet, el nombre d’empreses ha caigut en picat en mig any: de les 25 aspirants inicials van rebre llicències 20 companyies, les renúncies per manca de flota van fer caure la xifra a 12 i ara en quedaran només 11. Alarcón no tanca la porta a incrementar el total de llicències fins a les 15.000 que demana l’oposició, però únicament ho veu possible en el marc d’un acord metropolità. L’espai públic a la capital no admet més de 10.000 vehicles, segons la regidora.

A més, la meitat de beneficiàries encara no ha estrenat els permisos, que entraven en vigor aquest mes. Segons Alarcón, només 5 empreses estan ja operant als carrers de la ciutat, mentre que les altres 6 han demanat una pròrroga per iniciar el servei més endavant

L’oposició ha acollit amb entusiasme l’ampliació de llicències i han fet la vista grossa amb la renúncia, que de fet també contribuirà a incrementar la rendibilitat dels operadors supervivents. “Anem pel bon camí, no tant perquè comencéssim malament sinó perquè parlem amb el sector i anem avançant”, ha excusat la regidora. “Vam presentar un plec pactat amb el sector, però la innovació a vegades et fa cometre errades”, ha defensat.

Moltes app i una passarel·la

També ha respost que l’Ajuntament segueix treballant en l’aplicació mòbil comuna per a tots els operadors i ha assenyalat que no serà un agregador d’apps sinó “una passarel·la”. És a dir, l’usuari podrà veure la ubicació dels vehicles de totes les marques però a l’hora de reservar serà redirigit a l’app específica d’aquella empresa.

Arran del nou repartiment el consistori preveu “actualitzar el codi de bones pràctiques” associat a la licitació: “En alguns barris ens estem trobant amb formes d’aparcament no prou adequades, com estacionar sobre les voreres”, ha dit Alarcón. A més prepara una “campanya de comunicació” amb el RACC sobre conducció segura, donat que les motos compartides les utilitzen molts conductors novells. 

Més informació

Nou comentari