Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’Ajuntament vol que el ‘moto sharing’ sigui compartit a tota l’Àrea Metropolitana
  • CA

El govern municipal està treballant amb l’Àrea Metropolitana perquè el “moto sharing” s’estengui i sigui compartit a tota l’àrea metropolitana. Ho ha anunciat la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, en una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé: “Aquest ‘sharing’ ha de ser metropolità, com a mínim a les ciutats dels entorns de Barcelona en què hi ha continuïtat urbana”. 

Amb tot, la regidora de Mobilitat ha apuntat que la proposta es troba en una fase inicial i que encara cal parlar-ho amb els consistoris d’altres municipis. Per Alarcón “no té sentit que l’Hospitalet no tingui un ‘moto sharing’ compartit amb Barcelona”.

Una única app amb tots els operadors

La recent adjudicació de llicències per a motos i bicicletes d’ús compartit no ha estat exempta de polèmica. Recordem que a inicis de febrer, l’Ajuntament de Barcelona va adjudicar 6.958 llicències a 21 empreses de motosharing. 331 llicències per cadascuna, amb un perjudici evident per les empreses que tenen una flota superior a les llicències adjudicades.

Colau, va reconèixer que l’adjudicació “no és de sentit comú”. Ara, l’Ajuntament treballa amb B:SM perquè l’aplicació mòbil Smou, amb la qual es poden pagar els aparcaments de les àrees verda i blava, unifiqui la vintena d’empreses de motos i bicis de lloguer compartit.

L’objectiu, ha dit Alarcón, és que l’usuari “no tingui 20 aplicacions” per poder trobar un vehicle. La regidora de Mobilitat ha deixat clar que l’Ajuntament serà “molt escrupolós” amb la documentació requerida a les 20 empreses a les quals s’ha atorgat inicialment les llicències.

Aparcament més barat

Alarcón també ha avançat que el consistori “ha fet acords” amb operadors de pàrquing perquè ofereixin preus d’aparcament més barats per a motos, amb l’objectiu de reduir la presència d’aquests vehicles al carrer i “posar fi al porta a porta”.

La setmana passada, la Guàrdia Urbana va començar a multar les motos mal aparcades. Es tracta de la campanya municipal “La ciutat per als vianants“, que imposa sancions a les motos que estan mal aparcades a tota la ciutat.

Segons la normativa, les motos poden aparcar en vorera si l’amplada és, com a mínim de tres metres. Si és d’entre tres i sis metres, poden estacionar en paral·lel a la calçada. En canvi, si és de més de sis metres, ho poden fer en semibateria sempre i quan l’espai per als vianants sigui de més de tres metres. Les sancions previstes poden arribar als 100 euros. El regidor d’Emergència Climàtica, Eloi Badia, ho va anunciar a través de Twitter. 

Més notícies
Artadi desafia Colau amb un pla integral per a la moto a Barcelona
Notícia: Artadi desafia Colau amb un pla integral per a la moto a Barcelona
Comparteix
Junts per Catalunya presentarà una proposta detallada a la comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat d'aquest dimarts
Bicicletes d'una empresa de 'sharing' / Ajuntament de Barcelona
Barcelona adjudica 7.000 llicències per a motos i 4.000 per a bicis d’ús compartit
Notícia: Barcelona adjudica 7.000 llicències per a motos i 4.000 per a bicis d’ús compartit
Comparteix
L'Ajuntament vol evitar la concentració del sharing de motos i bicis en les zones més cèntriques
Colau ajorna uns mesos l’adjudicació de llicències per a motos i bicis d’ús compartit
Notícia: Colau ajorna uns mesos l’adjudicació de llicències per a motos i bicis d’ús compartit
Comparteix
El consistori preveu atorgar 6.958 permisos per a motocicletes durant el primer trimestre del 2020

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa