Barcelona readjudica 2.800 llicències de ‘motosharing’ després del repartiment fallit

Comença els tràmits per repartir més 3.700 permisos que van quedar deserts

L’Ajuntament de Barcelona ha començat el procés per readjudicar les llicències sobrants de motos i bicis d’ús compartit. En total ha de repartir de nou 2.782 permisos per a vehicles de motosharing i 944 de bikesharing que no es van assignar en el polèmic concurs del mes de maig. Segons un comunicat del consistori, s’assignaran de manera proporcional i amb caràcter temporal per via d’urgència a les empreses que van resultar adjudicatàries, sempre que hi segueixin interessades i que acreditin l’acompliment dels requisits.

Davant l’emergència sanitària generada per la Covid-19, l’ajuntament considera que el desplegament controlat d’aquests vehicles d’ús compartit representa “una bona alternativa per oferir desplaçaments segurs i sostenibles a la ciutadania”.

El mes de maig el consistori barceloní va adjudicar 4.176 llicències de motos d’ús compartit a 12 empreses i 3.031 de bicis a 7 empreses per un període de 3 anys. Les bases de la convocatòria d’adjudicació d’aquests vehicles preveien que, en cas d’haver-hi vacants, les llicències sobrants fins a arribar a les 6.958 de motos i a les 3.975 de bicis s’haurien de readjudicar a través d’un procediment convencional. Però atesa la situació d’emergència sanitària el govern municipal va decidir accelerar aquest procés i reassignar les llicències de manera temporal amb un procediment d’urgència.

Aquesta setmana s’ha dictat la resolució que permet iniciar el procés. Els interessats tenen fins a finals de la setmana que ve per presentar la sol·licitud. Cada operador de motosharing podria adquirir fins a 580 llicències, o fins a 630 en el cas de les empreses de bicisharing, sempre que no se superi el màxim sol·licitat a la convocatòria original.

Paral·lelament l’Ajuntament de Barcelona també està estudiant fórmules per ampliar el total de llicències a la ciutat. Sense prou flota, algunes empreses operadores –que havien fet una aposta potent per Barcelona amb motos elèctriques– veuen perillar la viabilitat del seu model de negoci. Segons el consistori, els vehicles d’ús compartit són “una alternativa al vehicle privat que ocupa menys espai públic, no contamina, és combinable amb el transport públic i permet un desplegament immediat”.

Nou comentari