L’operador francès de ‘motosharing’ Cityscoot arriba a Barcelona

La companyia compta amb una flota de 7.000 motos elèctriques a París, Niça, Milà i Roma

L’operador francès de serveis de mobilitat elèctrica compartida Cityscoot ha arribat a Barcelona amb el seu servei de ‘motosharing’ elèctric i una flota de prop de 350 motocicletes elèctriques, el número màxim que permet l’Ajuntament després de l’última adjudicació de llicències. La companyia, que també és present a París, Niça, Milà i Roma, compta amb una flota de 7.000 motos elèctriques.

Fa 15 dies l’Ajuntament de Barcelona va començar el procés per readjudicar les llicències sobrants de motos i bicis d’ús compartit. En total ha de repartir de nou 2.782 permisos per a vehicles de motosharing i 944 de bikesharing que no es van assignar en el polèmic concurs del mes de maig. Segons un comunicat del consistori, s’assignaran de manera proporcional i amb caràcter temporal per via d’urgència a les empreses que van resultar adjudicatàries, sempre que hi segueixin interessades i que acreditin l’acompliment dels requisits.

El mes de maig el consistori barceloní va adjudicar 4.176 llicències de motos d’ús compartit a 12 empreses i 3.031 de bicis a 7 empreses per un període de 3 anys. Les bases de la convocatòria d’adjudicació d’aquests vehicles preveien que, en cas d’haver-hi vacants, les llicències sobrants fins a arribar a les 6.958 de motos i a les 3.975 de bicis s’haurien de readjudicar a través d’un procediment convencional. Però atesa la situació d’emergència sanitària el govern municipal va decidir accelerar aquest procés i reassignar les llicències de manera temporal amb un procediment d’urgència.

Nou comentari